"הבנה ובגרות"

למרות הכל: השבעת הצנחנים החרדים בכותל

בצל סערת הפגנות, הושבעה הפלוגה החרדית בחטיבת הצנחנים בטקס מרגש שנערך ברחבת הכותל המערבי. בכיר במשרד הביטחון לכיכר השבת: צה"ל מופתע לטובה מאיכותם הגבוהה של חיילי הפלוגה החדש והתמודדותם עם סערת הגיוס (חרדים במדים, שיווקי)

בצל ההגנות: הפלוגה החרדית בצנחנים. אילוסטרציה (צילום: פלאש90)

בצל סערת ההפגנות בשבועות האחרונים בה מחה חלק מהציבור החרדי על גיוס בני ישיבות לשעבר לאחר שוויתרו על מעמד תורתם אומנותם, נרשמת עליה תלולה של פונים חרדים המבקשים להתנדב לחטיבת הצנחנים.

חטיבת הצנחנים הנה באופן מסורתי יחידה התנדבותית ולכן המבקשים להתנדב אליה נדרשים להוכיח יכולות גבוהות יותר מהנדרש בשאר יחידות השדה. המתנדבים לשירות בחטיבה עוברים תהליך גיבוש הבודק את יכולתם הפיזיות והמנטליות בסדרת מבחנים שפותחה במשך עשרות שנים.

בכדי לגשר על פערי התרבות והידע פיתחו במשרד הביטחון יחד עם גורמי שילוב חרדים בצה"ל סדנת הכשרה ייחודית שמכינה את המתמודדים על מקום בחטיבה בצורה מיטבית.

בסדנה שתערך בקרוב בירושלים יעברו המיועדים לשירות הכנה ותרגולות שונות על ידי מדריכים צבאיים בוגרי עולם הישיבות החרדי. לכיכר השבת נודע כי בסדנת ההכנה נבדקים גם פרמטרים של התאמה אישיותית והתאמה בדגש על יראת שמים והליכות וזאת בכדי לשמר את רמת הגבוהה של פלוגת הצנחנים החרדים.

הבכיר עמו דיברנו סיפר כי האגף החברתי בטחוני במשרד הביטחון מכין את המתגייסים מנטלית גם להתמודדות עם האווירה הציבורית נגדם ואף מסביר להם את כללי העשה ואל תעשה בהתמודדות עם תופעות של אלימות. לדבריו אל אף ההכנה הטובה צה"ל הופתע מההבנה והבגרות אותם גילו החיילים החדשים בהתמודדות עם האלימות והנידוי החברתי אותם הם חווים בעקבות התגייסותם.

לסיכום, אומרים בצה"ל: המיועדים לשירות שיסיימו את כלל האבחונים ויצלחו את הגיבוש לחטיבת הצנחנים יתגייסו לאחר חג הפסח הקרוב וכי על פי הביקוש כעת הצפי הוא שמספר החיילים החרדים בצנחנים יעלה ואף יוכפל בהשוואה לגיוס הקודם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר