תקרית חריגה

העיתונאי החרדי שהושתק: "טראמפ לא הבין מה שאלתי"

תקרית חריגה במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן. עיתונאי חרדי שאל את הנשיא דונלד טראמפ על גל האנטישמיות וספג תגובה חריפה. "מתעב את השאלה המעליבה" אמר טראמפ לכתב והאשים אותו בשקר (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

ג'ייק טורקס, עיתונאי חרדי-אמריקני, הושתק אמש (חמישי) על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן. טראמפ אף האשים את טורקס בשקרים, ואמר כי הוא "מתעב" את השאלה שהפנה אליו טורקס.

מסיבת העיתונאים שהייתה טעונה גם בלאו הכי, עסקה ביועץ לביטחון לאומי מייקל פלין. כשטורקס קיבל את האפשרות לשאול את הנשיא שאלה, הוא בחר להתמקד בנושא גל האנטישמיות שפוקד את ארצות הברית - אולם לא ציפה לתגובה כה קשה של הנשיא.

"אני רוצה למצוא כתב ידידותי. תראו כמה ידידותי הוא" אמר טראמפ לפני שאפשר לטורקס לשאול את שאלתו. הכתב מצדו החל בהבהרה מראש כי הוא לא מאשים את טראמפ ואנשיו באנטישמיות והדגיש כי לטראמפ נכדים יהודיים, ואז שאל מה דעתו על האנטישמיות בארה"ב.

טראמפ מנופף לשלום לטורקס, אתמול (באדיבות המצלם)

טראמפ השיב בחריפות: "הוא אמר שישאל שאלה פשוטה, והוא לא עשה זאת. שב," הוא פנה לכתב "הבנתי את השאלה. אני האדם הכי פחות אנטישמי שאתם מכירים בחייכם והאדם הכי פחות גזעני".

הכתב ניסה להשלים את השאלה, וטראמפ השתיק אותו: "שקט, שקט, שקט... הוא שיקר כשאמר שישאל שאלה פשוטה. ברוכים הבאים לעולם התקשורת. אני שונא את ההאשמה הזו והיא דוחה אותי. אני אפילו מתעב את השאלה כי אנשים מכירים אותי. שמעתם את ראש הממשלה נתניהו. שמעתם את ביבי? הוא אמר 'אני מכיר את דונלד טראמפ במשך זמן רב', ואז אמר 'תשכחו מזה'. אז קח את זה במקום לשאול שאלה מאוד מעליבה".

טורקס צייץ מאוחר יותר בחשבון הטוויטר שלו: "הנשיא טראמפ לבטח לא הבין את השאלה שלי. זה מצער מאוד ואבקש הבהרה".

בשיחה עם ynet אמר טורקס: "הופתעתי מאוד. זה לא קרה בעבר. זה מצער שהוא לא הבין את מה שניסיתי לשאול. זה לא משהו שאני לוקח אישית. ראיתי את הנשיא תוקף עיתונאים ומשבח אותם יום למחרת. אני מודאג יותר ממה שהממשל מתכוון לעשות בנוגע לאנטישמיות".

טורקס הוסיף כי "איש לא חושד בטראמפ שהוא אנטישמי. ראינו את מערכת היחסים הטובה שלו עם ראש ממשלת ישראל. זה לא נוגע אליו אישית או למישהו מהצוות שלו. רציתי לברר מה הממשל יכול לעשות בנקודה זו, כי יש עלייה באנטישמיות. אני ציינתי כי היו 48 מקרים בהם סנאטורים יהודים קיבלו איומים בשבועות האחרונים ומה שרציתי לדעת הוא מה הממשל מתחייב לעשות בנושא".

לשאלת Ynet על התחושות בקהילה היהודית לגבי האנטישמיות אמר טורקס: "עד כה לא ראינו שהרבה נעשה לגבי זה. אנחנו רוצים לדעת אם משהו אכן ייעשה בעתיד. בהחלט אנשים מודאגים", השיב.

הכתב החרדי הוסיף: "הטעות שהנשיא עושה היא שבכל פעם שאנחנו שואלים אותו - הוא חושב שאנחנו תוקפים אותו. זו לא הכוונה. הרוב של הציבור האורתודוקסי הצביע לטראמפ. זה לא עניין שאנחנו רואים אותו באור שלילי. אנחנו פונים אליו לעזרה ואומרים - אדוני הנשיא, זו סוגיה שאנחנו רוצים שתעזור לנו בה כחבר וכבעל ברית של הקהילה שלנו. והוא פשוט לא הבין שזו הייתה הכוונה שלנו".

לדבריו, "הופתעתי מאוד בייחוד לאור העובדה שהיו לי יחסים מקצועיים איתו בשנתיים האחרונות", אמר טורקס בשיחה עם ynet וסיפר על חוויות חיוביות בהרבה עם הנשיא בתקופה האחרונה, "אתמול כשליווה את ראש הממשלה לרכבו הייתה לי הזדמנות לשאול את הנשיא אם יש לו מה לדווח על מהלך הפגישה והוא אמר שהפגישה הייתה נהדרת וגם נופף לעברי. מעולם לא היה לי חיכוך עמו. שאלתי שאלות בקמפיין ואפילו ראיינתי אותו. זה מעולם לא קרה בעבר. אני מעט מבולבל ואדרוש הבהרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר