המאבק על החינוך

עורך יתד נאמן: "אנו לא פועלים בשביל כותרות ומצג שווא"

הרב ישראל פרידמן דיבר בכנס עוזרי סגני ערים של דגל התורה ועקץ את 'הפלס', "אנו לא נגררים. אנו פועלים לשמירה על החינוך הטהור בהוראת גדולי הדור ולא כדי שיגידו שיתד מוביל קו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בכינוס מיוחד פורום מצומצם וסגור שהתקיים אמש (ה') בפתח תקווה לעשרות עסקני השטח של דגל התורה, עוזרי סגני ראשי ערים, הבהירו הדוברים את דרכה האידיאולוגית וההשקפתית של תנועת דגל התורה בהכוונתם של גדולי הדור ו׳עקצו׳ במקביל את "אלו הפועלים נגד דרכה של התנועה שיסודה בהררי קודש" כשהם משגרים רמזים עבים לכיוונם של ראשי ׳הפלג הירושלמי׳.

הכינוס נפתח בשיעור תורני על ידי המארח הרב מנחם שוורץ שנשא שיעור תורני מעמיק ולאחר מכן דיבר על ה"עסקונה הצעירה" שהיא זו העומדת מול ׳השטח׳. שוורץ ציין כי לעסקנים הצעירים קשר הדוק עם העם והבהיר כי אסור לעוזר סגן ראש עיר לשכוח כי בסופו של יום הוא פועל מכח המשלח שלו וכמובן שלא לדרוך על אחרים ושלא לפגוע ו"כפי שרבותינו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן ראש ישיבת פוניבז הגר"ג אדלשטיין מדברים תמיד על מידות טובות ומשרישים זאת בכל מקום ששייך".

בהמשך הערב נערך פאנל וסבב שאלות בין המשתתפים כאשר למקום הגיעו לכבד את המעמד ח״כ יעקב אשר, סגר"ע ב"ב ומנהל המחלקה המוניצפלית של דגל התורה מנחם שפירא, עורך יתד נאמן הרב ישראל פרידמן, המארח מנחם שורץ, מנכ"ל רשת הגנים ישראל גולומב והאיש שידיו רב לו בעשייה רוחנית בדגל התורה, הרב רפאל מאיר.

ח"כ יעקב אשר דיבר בשבח הכינוס ואמר כי בזכות תנועת דגל התורה נושא מצוקת הדיור למגזר החרדי עומד על הפרק וזה דבר שמעיק לכל משפחה, ״אנחנו הובלנו את הנושא וברוך השם שכיום כולם מטים שכם אחד לעניין״. אשר הנחשב לבולדוזר של התנועה ציין כי בקרוב יוקמו ועדות לכל הנושאים הבוערים לציבור כדי להביא לנסות לפתור אותם.

סגר"ע בני ברק מנחם שפירא ציין כי נמצאים במפגש רק כ-10 אחוזים מהעוזרים המוניציפליים של דגל התורה, כשהוא מציין כי לדעתו הכינוס הוא חשוב וצריך להרחיב אותו לכלל העוזרים מכל הארץ, בדבריו הרחיב על היחודיות של דגל התורה שברוב המקומות בארץ הם הנציגים המסייעים לכל פונה וידועים כ"המעשיים והתכליתיים ביותר לסיוע מתוך שליחות ראויה ומכובדת, הם הנציגים שהכי זמינים לציבור וקיימים בשביל הציבור".

עורך יתד נאמן הרב ישראל פרידמן סיפר בארוכה על קבלת ההחלטות בעיתון כשהוא מציין שמלבד הועדה הרוחנית בראשות הגר"נ זוכובסקי הרי שגדולי ישראל מעורבים בצורה תמידית בהחלטות המתקבלות בעיתון.

פרידמן חשף כי שורת מאמרי ההסברה בעיתון על נושא פירצת האקדמיה שהתקיים בתחילת חודשי החורף, ונושא החינוך בתתי"ם ובגנים שיתד עומד על המשמר עוד מתקופת ממשלת לפיד ועד עכשיו ובזכות אותה עמידה על המשמר אין כל התערבות ואף ציין כי מרן ראש הישיבה הגראיל שטיינמן הנחה כיצד לפעול ובאילו צורות פעולה, ובזכות זה אין התערבות במוסדות החינוך.

כשניסו בהערת אגב לשאול את פרידמן על עיתון אחר (הפלס) שהחל לאחרונה בכתבות ומאמרים לעורר את נושאי חשיבות העמידה על משמר החינוך השיב כי הוא לא קורא את העיתון המדובר. "אני לא מסתכל היכן שגדולי ישראל אסרו להסתכל ולראות".

פרידמן חידד את ההבדלים והדגיש כי "יתד נאמן זועק כדי לפעול שלא יהיו חדירות של רוחות רפורמיים או התערבות של גורמי חינוך שמנסים להתערב, הוא לא זועק כדי לעשות כותרות ולא כדי להגיד טהור אני, היו לנו הרבה דברים שפנו אלינו לזעוק עליהם, אך גדולי ישראל מנחים אותנו לזעוק על מה שאפשר להשפיע ולא לזעוק בכדי שיגידו ש׳יתד׳ הינו מוביל קו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר