"אין צורך בפינוי"

אמוניה דלפה ממשאית בצפון, הכביש נסגר

דליפת אמוניה משני מכלים של אלף ליטר כל אחד שהובלו על ידי משאית בכביש 70 הביאו לחסימת הכביש. המיכלים יוחזרו למפעל כי"ל ממנו הגיעו להמשך הטיפול בהם (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)

דליפת אמוניה אירעה הבוקר (ו') בשני מכלים של אלף ליטר כל אחד שהובלו על ידי משאית בכביש 70 בין צומת העמקים לצומת התשבי שבאזור יוקנעם עלית. צוותי יחידת החומרים המסוכנים של תחנת חיפה בראשות רשף-משנה מוטי סנדר מטפלים באירוע באמצעות רסס מים למהילת החומר ופועלים לאטום את המכלים.

בשל הרוחות ותוצאות הניטור שערכו הכבאים באזור דליפת האמוניה, ניתנה הוראת הסתגרות עד לסיום הטיפול באירוע בטווח של קילומטר ממקום הדליפה. מדובר בבסיס צה"ל סמוך ובבית המעצר קישון. עם זאת נמסר כי אין צורך בפינוי.

בשל הדליפה הופסקה זמנית בהנחיית כוחות הביטחון גם תנועת הרכבות בקו העמק, בין חיפה וכפר יהושע. אין השפעה על תנועת הרכבות בקו החוף. עד לסיום האירוע רכבות הנוסעים פועלות בין תחנות בית שאן וכפר ברוך, בשני הכיוונים.

מהמשטרה נמסר כי כביש 70 סגור לתנועה בשני הכיוונים מיגור לעמקים. כביש 75 סגור לתנועה מטבעון לכיוון עמקים והתנועה מכוונת לכבישים חלופיים.

בשירותי הכיבוי במחוז חוף מסבירים כי רסס המים נועד לדלל את החומר הדולף. "נכון לרגע זה ובהתחשב בכמות החומר, ובתנאי המטאורולוגיה אין הנחיות מיוחדות לציבור", אמר דובר שירותי הכיבוי במחוז רשף אורי צ'ובוטרו.

המשאית הגיעה ממפעל כי"ל (דשנים) בקריית אתא. מפקד תחנת הכיבוי חיפה, טפסר אברהם תמרי, הורה לשלוח לזירה משאית נוספת, שתאסוף את המכלים. הם יועברו תחת אבטחה בחזרה למפעל להמשך הטיפול.

הדליפה ארעה בסיומו של שבוע שבו סכנת האמוניה בחיפה עמדה בכותרות. בית המשפט המחוזי בחיפה, בהוראת השופטת תמר שרון נתנאל, הוציא ביום רביעי צו עיכוב ביצוע להחלטה לרוקן את מכל האמוניה, עד לקבלת תגובת עיריית חיפה לערעור שהגישה חברת חיפה כימיקלים. ההחלטה לריקון מכל האמוניה ניתנה ביום ראשון האחרון על ידי בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה. בית המשפט קבע כי על חיפה כימיקלים לרוקן את המכל עד ליום שלישי בשבוע הבא.

ההחלטה לסגור את מכל האמוניה נבעה מדו"ח מדאיג במיוחד שהזהיר כי חבלה באוניה המייבאת אמוניה לישראל או במכל עלולה להביא לפגיע במאות אלפי תושבים. על פי הדו"ח, בישראל קיים צורך בפחות מ-3,000 טונות אמוניה מתוך 12 אלף הטונות הנשמרים במכל - כאשר יתרת הכמות משרתת את המפעל ומיועדת לייצוא.

אתמול התפאר מנהיג חיזבאללה חסאן נסראללה כי העברת המיכל היא בשל איומי ארגונו וכי תושבי חיפה צריכים להודות לו על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר