פרשת ההתעללות המזעזעת

מנהל בית החולים: "לילד הוחדרו חומרים, מצבו מסובך"

מנהל ביה"ח לילדים עדכן על מצבו של הילד שלפי החשד עבר התעללות מצד הוריו החרדים: "הוחדרו לו חומרים שהוא לא היה צריך לקבל. מצבו מורכב, קשה ומסובך". מעצר ההורים הוארך הערב (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בשבט תשע"ז | 18.02.17
מנהל בית החולים מתאר את חשיפת ההתעללות לכאורה (צילום: רותם אליזרע, ynet תמונת אילוסטרציה: פלאש 90)

מנהל בית החולים לילדים בתל השומר, פרופ' אשר ברזילי, התייחס הערב (מוצאי שבת) להתעללות המזעזעת על ידי בני זוג, תושבי עיר חרדית, בילדם בן ה-4 ואמר כי העובדה שהילד הובהל לבית החולים מספר פעמים רב גרמה לצוות הרפואי לחשוד שמדובר בהעללות, וכך נתפסו ההורים החשודים בהתעללות.

לדברי מנהל בית החולים: "החשדות התעוררו במהלך כמה חודשים שבהם הילד הלך וחזר והלך וחזר. בכל פעם לא היה הסבר מפורש לדברים שמהם הוא סבל, עד שהוחלט לעשות את המהלך הלא פשוט".

באשר לפניה למשטרה אמר מנהל בית החולים: "צריך להבין שההחלטה להעביר לטיפול של עובדות סוציאליות ושל משטרה, ובכך ליצור כתם אולי לא מוצדק על משפחה - יכולה למוטט משפחה".

באשר למצבו של הילד אומר פרופסור ברזילי כי מצבו: "מסובך, מורכב וקשה, אבל לא הצלחנו להגיע לאבחנה גם בעזרת מיטב הרופאים. מלכתחילה הבנו שמשהו פה לא מסתדר, ערכנו ישיבה ועוד ישיבה והיינו עדים לעוד ועוד סימפטומים שלא ניתן להסביר.

"בכל פעם עדים לתסמונות כאלה ואחרות שקשה להסביר, ערכי מעבדה שלא ראינו כמותם, חריגים בצורה בלתי נתפסת. כך לאט לאט התגבשה האבחנה וכשמתחילים לחבר אחד ועוד ואחד, המסקנה ברורה". באשר לחשד להרעלה אמר המנהל: ""לא צריך להחדיר חומרים מסויימים דווקא באינפוזיה. יש את הפה ויש דרכים אחרות להחדיר חומרים, זה מה שנעשה במקרה עצוב זה. אין ספק שלילד הוחדרו חומרים שהוא לא היה צריך לקבל".

מוקדם יותר הערב הוארך מעצרם של זוג ההורים בשנות ה-30 לחייהם, שנעצרו הבוקר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, התעללות פיזית וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע.

מעצר האב הוארך עד ליום רביעי השבוע ומעצר האם עד ליום שלישי.

לדברי עו"ד חגית רחמני המייצגת את האם החשודה: "כל המשפחה מוכה בתדהמה נוכח הפרסומים בענין. מדובר בבני זוג צעירים שמטפלים בחמישה ילדים ומוצאים את עצמם לראשונה עצורים ומובאים לבית המשפט. האם מכחישה את כל החשדות נגדה. מדובר באם שמסורה לילדיה. מעולם לא היו טענות נגדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר