תיעוד

הזמרת קורין אלאל בבני ברק: "החסידים הם כמו המזוזה שלנו החילונים"

הזמרת קורין אלאל הגיע לביקור בעיר התורה בני ברק. בשיחה עם "כיכר השבת" היא אומרת: אני מרגישה שהחסידים והאנשים שמאמינים, הם כמו המזוזה שלנו, החילונים" (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונה: Schutzer / Flash90)

זה הפך למסורת, בסוף השבוע שוב ביקרו בעיר התורה והחסידות בני ברק בכירים בוגרי קורס מנהיגות של גשר, וחברי קבוצת ירוחם - ראשי ערים, פרופסורים, בכירים מהפרקליטות ומהמגזר הציבורי ומהסוכנות היהודית, מנכלי"ם, מחזאים, אנשי תקשורת וידוענים נוספים.

הבכירים ביקרו בישיבת פוניבז', ספינת הדגל של עולם הישיבות הליטאי, ובישיבת 'חכמי לובלין' הממשיכה את הישיבה הראשונה בעולם במודל הנוכחי של עולם הישיבות. ובישיבת נתיבות עולם – הישיבה הראשונה בעולם לבעלי תשובה, שם שמעו שיעור מראש הישיבה הרב ברוק, ונחשפו לעולם התשובה החרדי.

כמו כן פגשו מתנדב מאיחוד הצלה, ושמעו ממנו על ההתנדבות המופלאה של המתנדבים החרדים. לאחר מכן שמעו שיעור מפי הרב הדיין והמו"ץ הרב יצחק בירך דסקל, ופגשו פאנל של אנשי חינוך בכירים נוספים.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפרה הזמרת קורין אלאל על התרגשותה מביקורה בעיר בני ברק: "אני מרגישה שהחסידים והאנשים שמאמינים הם כמו המזוזה שלנו החילונים. בלעדיהם אין יהדות, הם יהודים בשבילי. הם אלו שמסמלים את היהדות".

שיחה מעניינת התפתחה בין אחד המשתתפים, ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני לבין ראש ישיבת נתיבות עולם על הנוער החרדי הנושר. ראש העיר סיפר על הנוער שהוא פוגש בגבעת שמואל, וראש הישיבה הסביר על הדרכים שאנשי החינוך נוקטים בכדי להתמודד עם תופעה זו, ועל ההתמודדות עם החשיפה לעולם המערבי הכרוכה בתופעה זו.

נושא נוסף שעלה בשיחה, היה כאשר אחד הבכירים במפגש שאל על אופיים של בעלי התשובה בעבר לעומת אופיים של בעלי התשובה כיום. הרב השיב, כי בעבר היו אלה שהתעניינו ביהדות מעוניינים לדעת את האמת, וכאשר היו להם שאלות היו מתווכחים ומחפשים תשובות, עד אשר היו מקבלים מענה לכל לבטיהם.

לעומת זאת כיום, גם אם אדם מקבל תשובות, ומסכים שהם האמת המוחלטת, עדיין הוא מסוגל להגיב – נכון, זו האמת, אז מה? ישנה אדישות לאמת ולאי אמת, האמת כבר לא משמעותית לרוב הציבור. והחזרה בתשובה בדרך כלל היא רק בעקבות מאיסה באורח החיים החילוני.

משה הרשלר, מנהל מחלקת שיח בגשר מבהיר בשיחה עמו : "תושבים רבים אינם מבינים את גודל עוצמתם של ביקורים אלו. המשתתפים חווים לראשונה בחייהם מפגש עם ההווי החרדי, ולראשונה הם מבינים את עקרונות החברה החרדית. ובכך נשברים אצלם פרדיגמות וסטריאוטיפים על המגזר.

"מדובר באנשים בכירים שמשפיעים על השיח הציבורי, וקובעים את סדר היום במדינת ישראל בתחומים רבים, ושנוי כזה אצלם אנשים כאלו הינו משמעותי וחשוב מאוד".

אחד הנוכחים סיפר כי הופתע שראש עיריית גבעת שמואל, שהוא ממש שכן של העיר 'בני ברק', מעולם לא ביקר ביקור כזה בעיר. ואם שכן כה קרוב לא ערך כזה ביקור מעולם, בוודאי שכאלו הרחוקים יותר שלא ביקרו, והדבר חשוב ונחוץ מאוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר