מאחורי הקלעים

דרעי: וינשטיין ייעץ לי לא להיכנס ישר למשרד הפנים

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי סיפר בסוף השבוע כי היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין ייעץ לו שלא להיכנס ישר לתפקיד שר הפנים אלא להתחיל עם משרד אחר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי סיפר בסוף השבוע כי היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין ייעץ לו שלא להיכנס ישר לתפקיד שר הפנים אלא להתחיל עם משרד אחר.

במהלך השבת בירושלים עם נציגי ש"ס, התייחס דרעי בנאום המסכם בסעודה שלישית, לחזרה שלו למשרד הפנים וסיפר כי עם חזרתו לפוליטיקה ולאחר הבחירות, כשחתם על ההסכם הקואליציוני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הלך להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה דאז יהודה וינשטיין, בשל העובדה שהתנועה לאיכות השלטון הודיעה שתעתור לבג"ץ.

לדבריו, וינשטיין - שהיה אמור להגיב בשם הממשלה - המליץ לו שלא להיכנס ישר לתפקיד שר הפנים אלא לעבור דרך משרד אחר בכדי להקל על בג"ץ לאשר בכלל את עצם המינוי שלו לשר בממשלה.

כזכור, לבסוף דרעי מונה לתפקיד שר הכלכלה, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ שדחה את העתירה - לצד ביקורת - ולאחר פרישת השר סילבן שלום מתפקידו, נכנס אריה דרעי לתפקיד שר הפנים.

עם המינוי של דרעי בג"ץ דן שוב במינוי. שופט העליון סלים ג'ובראן כתב בהחלטה: "אשוב ואציין כי בבג"ץ דרעי, בית משפט זה יישם את הכללים עליהם עמדתי, ובאיזון בין מכלול השיקולים הרלבנטיים – חומרת עברו הפלילי של דרעי; הקלון במעשיו; העדר החרטה מצדו; והזמן הרב שחלף מאז ביצוע המעשים – מצא כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הכלכלה אינו מצוי מחוץ לגבולותיו של מתחם הסבירות".

לדבריו: "השאלה העומדת להכרעתנו, לפיכך, היא האם בעובדה שדרעי מונה עתה לתפקיד שר הפנים באופן ספציפי, יש כדי לשנות מהתוצאה בבג"ץ דרעי. אומר כבר עתה, כי לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, מצאתי כי יש להשיב לשאלה זו בשלילה, וכי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים – חרף הקשיים הטמונים בו – אינו חורג ממתחם הסבירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר