לקוחות כללית בדרום סובלים ממחסור MRI

לקוחות קופת החולים כללית נאלצים להיטלטל למרכז או להמתין חודשים ארוכים כאשר נזקקים לבדיקת MRI זאת בשל מיעוט המכשירים והסכסוך של הקופה עם 'אסותא' (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

שוב מבוטחי כללית סובלים: מבוטחי הקופה בדרום מטורטרים למרכז או נאלצים להמתין חודשים לבדיקות MRI. לטענת המבוטחים קופת חולים כללית מסרבת לעבוד עם "אסותא" המפעילה שירותי MRI בבאר שבע, מה שלדבריהם שגורם לעומס התורים או להמתנה ארוכה והפניה לבדיקה במרכז הארץ.

הבדיקות ב"אסותא מרכזים רפואיים" זמינות למבוטחי מכבי ולאומית במסגרת סל הבריאות, כלומר, ללא תשלום ולא באופן פרטי. אלא שבמקום לקבל את בדיקות ה-MRI תוך זמן קצר כמו מבוטחי הקופות האחרות, נאלצים מבוטחי הכללית להמתין, כאמור, לעתים גם חצי שנה עד ביצוע הבדיקות.

באזור הדרום, יש מכשיר MRI אחד בברזילי ושניים בסורוקה. כאשר אחד המכשירים הוא במשותף לאוניברסיטת בן גוריון ומשמש גם למחקר. בנוסף קיימת הניידת של אסותא שממוקמת אף היא ליד בית החולים סורוקה.

באסותא מסרו לפניית ynet כי "באופן עקבי, ועל אף פניות חוזרות ונשנות מצדנו ומאמצים להגיע להסכם שיאפשר למבוטחי קופת חולים כללית בבאר שבע לקבל שירותי MRI בניידת, קופת החולים אינה מפנה את מבוטחיה לניידת ה-MRI, למעט באילת.

"כך למשל, ישנן בדיקות חשובות המבוצעות בניידת ה-MRI של אסותא, שאינן מבוצעות בסורוקה ומבוטחי קופת החולים נאלצים לכתת רגליהם למרכז הארץ לטובת ביצוע הבדיקה. במקרים אחרים, כאשר הבדיקה מבוצעת בסורוקה, הם נאלצים להמתין במשך חודשים ארוכים, במקום לבצע את הבדיקה בזמינות מיידית בניידת של אסותא".

מנגד בכירים בכללית טוענים ל'כיכר השבת' כי על פי רישיון ההפעלה של ניידת ה-MRI של אסותא, הניידת אמורה הייתה להגיע לדימונה ולמקומות נוספים בפריפריה והעובדה שבאסותא לא עומדים בתנאי הרישיון היא זו שגורמת לבעיה.

לטענת הבכירים שניסו להתנער מהאחריות לטרטור הלקוחות, "לאנשים לא אכפת לבצע בדיקת MRI באופן חד פעמי בשעות הקטנות של הלילה או בנסיעה למרכז, זה מקובל וכאשר יש חשש בריאותי דחוף אין ברירה".

מהכללית נמסר בתגובה: "ניידת MRI מטעם 'כללית' תחל לפעול בבאר שבע תוך שבועיים ותשהה בעיר ככל שיידרש. בניידת זו ניתן יהיה לבצע גם בדיקות MRI לנשים. מכשיר MRI נוסף צפוי להתחיל לפעול במרכז הרפואי סורוקה בתוך כשנה. נציין כי לקוחותינו, בכל רחבי מחוז דרום, מופנים לביצוע בדיקות MRI במרכזים הרפואיים בסורוקה, ברזילי וקפלן. כדי לשפר את הזמינות והנגישות תחל פעילות ניידת נוספת מטעמנו כאמור וגם נפנה לניידת המופעלת ע"י 'אסותא', כל זאת לרווחת לקוחותינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר