"יש לנו אב זקן, מרן הרב שטיינמן"

גפני חשף: המבוטה של אריאל שרון והתקציב למקוואות

ח"כ משה גפני שטח בדינר ל'מיר' את משנתו, החל מהמצב הכלכלי - "בזכות העזרה ללומדי התורה" - ועד לפעילותו לפי הנחיות מרן הרב שטיינמן. וגם, המבוטה של אריאל שרון ותקציב המקוואות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה', יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, השתתף אמש (מוצאי-שבת) בכנס מיוחד בקיסריה לציון 200 שנה לישיבת מיר ופרס את משנתו בנושאים העומדים על הפרק.

תחילה התייחס למצב הכלכלי של המדינה ואמר כי "הפכנו להיות מעצמה של גז, זה חשוב גם מבחינה גאו פוליטית. היינו צריכים להיות כמו בשנות ה-20 ולהתרסק מבחינה כלכלית. הבנקים היו צריכים לחטוף מכה וכל האזרחים, אין הסבר טבעי לזה".

גפני הסביר את המצב בעזרה של הממשלה ללומדי התורה: "אני אומר את זה גם להם, בוועדות כלכליות, זה לא רק ישיבת מיר אבל היא זו שעושה את זה ומובילה את העניין הזה. הסיבה שזה מה שקרה זה כיוון שאותה ממשלה עזרה גם לתורה. אין הסבר אחר. אין לזה הסבר כלכלי, הבנקים בישראל הגיעו לרווחים עצומים כאשר כולם מסביב קרסו והכל בזכות התורה".

"בשנת 77' כשבגין עלה לשלטון הוא שלח שליח למרן הרב שך שרוצה לכסות את כל התקציב של הישיבות", סיפר גפני. "בגין היה איש קרוב למסורת והוא באמת רצה שהמדינה תחזיק את התורה. הרב שך שלח לו בחזרה שהוא לא מסכים בשום פנים ואופן. הוא דיבר על 40 אחוז והסביר זאת משתי סיבות, האחת שהישיבות עלולות להתרגל שהמדינה מחזיקה אותם ואם מחר זה ישתנה הם עלולות מבחינה טכנית להתמוטט ולכן צריך שחלק גדול הישיבה תחזיק מעצמה.

אבל הסיבה השנייה לא פחות חשובה הוא אמר שאי אפשר להחזיק תורה בעם היהודי אם העם עצמו לא שותף לזה. לא יכול להיות שיהיה תורה בעם היהודי והעם לא יהיה חלק מזה".

יו"ר ועדת הכספים חשף סיפור מעניין על ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל. "אני הייתי אז באפוזיציה, כל פעם הוא היה אומר למזכיר הממשלה ישראל מימון שבכל פעם שגפני נואם נאום אופזיציוני תקרא לי. אל תנתק מגע עם האוייב... יום אחד אני נואם וישראל מימון רץ בפאתי המליאה אומר ראש הממשלה צריך אותך דחוף. הלכתי ושרון מדבר איתי על החווה ועל איך מגדלים סוסים, כל מיני דברים מאוד חשובים.

"יום אחד, ערב פסח, לא היה משכורות לעובדות במקוואות, אני ביקשתי להיכנס לשרון. נכנסתי אליו ואמרתי לו שהעובדות לא מקבלות שכר. קראו לאילן כהן מהאוצר ואמר הם לא גוף ממשלתי והם צריכים לעבור תוכנית הבראה.

"סיפרתי לשרון על חושים בן דן וקבורת יעקב במערת המכפלה. הוא היה חירש וראה שסביו מוטל בבזיון ואז מייד לקח מבוטה נתן לעשיו בראש ורוצץ את גולגלתו וקברו אותו מייד. אמרתי לשרון אני נוהג כמו חושים בן דן ולעובדות אולי אפשר להגיד תוכניות הבראה אבל אני יודע שאין להן כסף למצות ויין.

"שרון אמר לישראל מימון: 'אני הייתי בצבא, שרקו לי כדורים ליד האוזן ומאז אני חרש. תביא לי את המבוטה וניתן את המשכורות. מאז במשך שבועיים התקשרו אלי עובדי משרד ראש הממשלה וביקשו את הטלפון של חושים בן דן שראש הממשלה לא מפסיק לדבר עליו".

לסיום הצהיר גפני: "בכל דור ודור יש בעיות לא פשוטות. יש את המציאות בה אנו מתלבטים בשאלות הקשות. כל אחד באופן פרטי ואנחנו כציבור, שאלות שצריך להתמודד איתן. יש לנו אב זקן. בכל דור ודור. יש לנו אב זקן גם בדור הזה, יש לנו את מרן הרב שטיינמן שיהיה בריא, שה' ישלח לו רפואה שלימה במהרה. אנחנו עושים את כל הפעולות על פי ההנחיות שלו. על פי מה שהוא מורה לנו".

בדינר, השתתפו נגידים רבים מקיסריה אנשי עסקים, בעלי הון ובעלי מפעלים גדולים. אורח הכבוד של הדינר היה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. אורחים נוספים היו מנהל המחלקה המוניציפלית של דגל סגן ראש עיריית ב"ב מנחם שפירא והנגיד פנחס 'רוזי' שפירא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר