"עושה קידוש ה' בצבא" • צפו

הפגישה החשאית בין הרבי מויז'ניץ לקצין המילואים הראשי

בביקור אצל איש העסקים דוד הגר, נועד האדמו"ר מויז'ניץ עם קצין המילואים הראשי בצה"ל, תא"ל הושע פרידמן בן שלום, והודה לו על "קידוש ה' שהוא עושה בצבא" • צפו בפגישה החשאית (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |

פגישה חשאית נדירה ומיוחדת התקיימה לאחרונה בין כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ וקצין המילואים הראשי בצה"ל, תא"ל הושע פרידמן בן שלום, המכהן כראש המכינה הקדם צבאית 'בית ישראל'.

הפגישה, שתיעוד ממנה הגיע לידי "כיכר השבת", התקיימה לפני כחודש, בדיוק ביום בו התקיים בכנסת דיון אודות תקיפת החיילים החרדים ובצל ההפגנות של 'הפלג הירושלמי'.

ל"כיכר השבת" נודע כי מי שיזם את המפגש יוצא הדופן הוא איש עסקים היהודי-האמריקאי דוד הגר, מתומכי עמותת נ'צח יהודה' וגיוס חרדים לצה"ל בכלל, הידוע במקביל כתורם גדול לעולם התורה והישיבות.

בסרטון נראה האדמו"ר, שהגיע בלווית מקורביו, כשהוא מושיט את ידו בידידות לפרידמן ומספר לנכדו כי הוא בן דודם.

הרבי מספר למזכירו האישי היושב ליד השולחן כי אמר לבתו מחלה (אשת הרב כץ, בן הרבי מוויען) ובנו הרב חיים מאיר המתגוררים בארה"ב, כי כשיגיעו לארץ צריך לבקר את הדוד והדודה הרבי מפשקאן והרבנית ציפורה המתגוררים בשכונת גילה בירושלים.

במהלך הפגישה הודה האדמו"ר לתא"ל פרידמן בן שלום על "קידוש ה' שהוא עושה בצבא" והשניים שרו יחד מניגוני החסידות.

בסיום הפגישה הזמין האדמו"ר את הקצין הבכיר לבקר בביתו ואמר לו כי "אני מזמין אותך. ואם הגבאים ישאלו אותך, תגיד - יש לי הזמנה".

יצויין כי תא"ל פרידמן בן שלום הוא בן דוד של האדמו"ר - אמו היא בתו של כ"ק האדמו"ר בעל ה"אמרי חיים" מויז'ניץ זצ"ל ואביו הינו הרבי הישיש מפשקאן, זקן אדמו"רי בית רוזי'ן ומי שמכונה ע"י תלמידיו ומעריציו כאדמו"ר הציוני.

כפי שנחשף לאחרונה ב"כיכר השבת", סבו של האדמו"ר, כ"ק האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצוק"ל, פנה באמצעות חתנו, הרה"ח רבי משה ארנסטר זצ"ל, לראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון בשנת תש"כ (1960) לשם הקמה של גדוד האחזות נח"ל חרדי במושב עמיעוז בחבל אשכול.

במכתב ששלח אז לבן גוריון כתב הגר"מ ארנסטר: "לפני כמה חודשים החלטנו לארגן הקמה של יישוב תעשייתי חדש בנשיאותו של כבוד חותני הרבי מויז'ניץ (ה'אמרי חיים' זצוק"ל). באנו בשעתו במגע עם השרים החשובים ה"ה ספיר (פנחס ספיר, באותה עת שר המסחר והתעשייה) ויוספטל (גיורא יוסטפל, באותם ימים שר העבודה), שנלהבו מהרעיון וגם הבטיחו את כל עזרתם (..) היישוב המתוכנן יהיה מיועד גם לבחורי הישיבות, שנוסף להכשרה המקצועית יקבלו על המקום גם אימון צבאי, ועל ידי זה יוכר המקום כנקודת נח"ל. כפי שמסרו לי הובא בשעתו הפרט האחרון הזה לפני כבוד ראש הממשלה ע"י השר מר ספיר וראש הממשלה הבין את חשיבות העניין והסכים לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר