תכנית חדשה

צפיפות על צפיפות: עוד 10,000 דירות יתווספו לבני ברק

כאילו לא די לה לעיר החרדית הצפופה בעולם במצב הנוכחי, הופקדה לאחרונה תכנית מתאר הכוללת בניית אלפי יחידות דיור חדשות, חלקן בסמוך לפארק הירקון (אקטואליה, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התכנית החדשה (צילום הדמיה: אינג' אורי הורוביץ ואדריכל אלי פירשט, מתוך ynet)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב הפקידה תוכנית מתאר כוללת לבני ברק, במסגרתה יתווספו לעיר עוד כ-10,000 יחידות דיור. התוכנית נועדה לקבוע את מגמות הפיתוח של העיר ל-25 השנים הקרובות.

כ-8,000 מתוך הדירות המדוברות יוקמו במרקם הבנוי הקיים וכ-2,000 יחידות דיור יוקמו בשכונה חדשה בסמיכות לפארק הירקון. בתוך שטחה המוניציפאלי של העיר בני ברק העומד על כ-7,800 דונם מתגוררים נכון לעכשיו לא פחות מכ-185 אלף תושבים.

מאחר שצביון השכונה החדשה המדוברת מתוכנן להיות חרדי, לכל יחידת דיור יינתן פתרון תכנוני להקמת סוכה. כמו כן, הבנייה צפויה להיות בשטח עיקרי ממוצע של 100 מ"ר בבניינים בני 6 קומות, עם דירות בקומת הקרקע ובקומת הגג.

במסגרת התוכנית ייבנה גשר לכלי רכב ולקו הרכבת הקלה בהמשכו של רחוב הרלינג, אשר יחלוף מעל מסילת הרכבת, וכן יוקמו מעברים להולכי רגל שיקשרו את השכונה החדשה לעיר הוותיקה. התוכנית כוללת גם הקמת צירי אופניים אשר יתחברו לרשת שבילי האופניים המתוכננים בגוש דן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר