נשיא הוזה

מתקפת הטרור שלא היתה: "שוודיה. מי היה מאמין, שוודיה"

מה אירע שלשום בשבדיה? זהו, שכלום. אבל לפי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, המדינה השקטה חוותה מתקפת טרור בגלל גל מהגרים עצום שהיא התירה את כניסתו אליה. "מה הוא מעשן?", צייץ שר החוץ (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ (צילומסך: מתוך יוטיוב)

אמש (שבת), בעצרת מיוחדת בפלורידה, נאם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והתייחס גם לסוגיית ההגירה הבוערת. משפט אחד בתוך דבריו חולל סערה ברשת כשגם גדולי תומכיו לא מצליחים הפעם להגן עליו.

כדוגמה להגירה שלילית, אמר טראמפ: "אתם רואים את מה שקרה אמש בשוודיה. שוודיה, מי היה מאמין - שוודיה. הם הכניסו כמויות גדולות, הם נתקלים בבעיות שהם לא דמיינו לעצמם". אלא שלא אירע כל אירוע חריג בשוודיה, ודאי לא כזה שקשור למהגרים.

שר החוץ של שוודיה לשעבר צייץ בחשבונו בטוויטר: "מתקפת טרור בשוודיה? מה טראמפ מעשן?", ובטוויטר החל לצבור תאוצה ההאשטאג "התפללו עבור שוודיה" (PrayForSweden#), כשרבים מתבדחים ולועגים לטראמפ על המשפט ההזוי.

טראמפ בנאומו המביך (צילומסך: מתוך CELEBRITY NEWS ביוטיוב)

אחת הגולשות צייצה, כי "אנו עומדים לצידם של קורבנות המתקפה בשוודיה, שאירעה בחלומותיו של דונלד טראמפ". אחר צייץ: "היום קורבנות הטבח בבואולינג גרין והפיגוע באטלנטה (שני אירועי נוספים שיועצי טראמפ לכאורה המציאו) עומדים לצידם של השוודים".

בתוך כך, עיתון ה'וושינגטון פוסט' חושף: עלויות האבטחה של משפחת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, גבוהות על פי ההערכות במאות מיליוני דולרים מעלויות ההגנה על בני משפחת ברק אובמה, הנשיא הקודם.

כ-97 מיליון דולר היה סך העלות של הגנת אובמה ומשפחתו במשך 8 שנות כהונתו, ואילו בשבועות הראשונים בלבד של טראמפ בתפקיד הנשיא כבר נשבר שיא עלות הוצאות עבור אבטחת בני משפחתו, על פי הפירוט הבא:

מאז כניסתו לתפקיד, נסע טראמפ שלוש פעמים לאחוזת המשפחה במאר-א-לגו שבפלורידה - כ-10 מיליון דולר; אבטחת מגדל טראמפ בניו יורק בו מתגוררת הרעייה מלאניה יחד עם בנם בארון - לא פחות מ-500,000 דולר ליום (כ-183 מיליון דולר לשנה); נסיעת אריק טראמפ, בן הנשיא, לביקור באורוגוואי במטרה לקדם את עסקיו – כ-100,000 דולר.

אלו ועוד צפויים לטפס לעלות אבטחה המוערכת מאות מיליוני דולרים במהלך כהונת דונלד טראמפ כנשיא.

סטפני גרישמן, דוברת מטעם הבית הלבן, הגיבה לידיעה: "הנשיא לא נופש כשהוא נוסע לפלורידה. הוא עובד ללא הפסקה, לא משנה היכן הוא, בכל יום בשבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר