הוארך מעצרם של המטפלים המתעללים מחיפה

בתחקיר שפורסם אמש בחדשות 2 נראט המטפלים מתעללים ומכים את החוסים בבית האבות "נאות כיפת הזהב". מעצרם של חמישה עובדים במקום הוארך והם חשודים בהתעללות (חדשות)

אחד החשודים בפרשה בבית המשפט. היום (צילום: פלאש 90)

בית המשפט האריך היום (ראשון) עד ליום שלישי את מעצרם של חמשת החשודים בהתעללות בקשישים חסרי ישע בבית האבות "נאות כיפת הזהב" שבחיפה. המשטרה הודיעה הבוקר כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

כזכור, בחדשות 2 פורסם אמש תחקיר בו נחשפו סרטונים מצמררים וקשים לצפיה של התעללות קשה בדיירים. הבוקר כאמור עצרה המשטרה את חמשת החשודים שנראו בסרטונים כמתעללים לכאורה בקשישים בהם ארבעה עובדי עזר ואחות ראשית. המשטרה מייחסת לעצורים עבירות של התעללות, תקיפה ואיומים כלפי קשישים חסרי ישע. עוד נמסר מהמשטרה כי החשודים הם תושבי חיפה, נצרת וקרית ים.

בהודעת המשטרה נאמר עוד כי הוא "רואה בחומרה רבה מקרי התעללות בחסרי ישע ותפעל למיצוי החקירה והעמדת כלל המעורבים לדין".

עו"ד אולג פרגין המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את סרגיי מיטרוחין, אחד החשודים בתקיפת הקשישים, אמר בתגובה כי "מדובר במטפל כבן 60, שעובד שנים רבות בטיפול סיעודי ומעולם לא היו תלונות על עבודתו. כבר בשלב זה של החקירה ברור כי החלק המיוחס לו הוא שולי. מר מיטרוחין משתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו לאירועים ומכחיש את החשדות המיוחסים לו", נאמר בהודעת פרקליטו.

בתחקיר שפורסם אמרו בני משפחה של חלק מהקשישים כי "ההנהלה מתפקידה לדעת מה מתרחש במוסד שלה, ולא ייתכן שהם מנהלים מוסד בלי לפקח עליו, זה לא נתפס, לא ייתכן שמישהו לא שם לב", כך אמר בנה של אחת מהחוסות.

בעקבות פרסום הכתבה הורה היום שר הבריאות יעקב ליצמן על החמרת הפיקוח על המוסדות הסיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות, בין הייתר שוקלים במשרד להציב מצלמות להוסיף מפקחים ולבצע ביקורות פתע. כמו כן הודיע משרד הבריאות כי מנהלי בית האבות הוזמנו לשימוע אצל רופא המחוז: "בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת המשרד והמנכ"ל על הצעדים שיינקטו מולם לצורך הבטחת שלומם של הקשישים במוסד".

במשרד הבריאות מבקשים מהציבור לפנות בכל מקרה של חשש לשלומם של קשישים במוסד סיעודי למוקד כל הבריאות - *5400 או במייל Call.Habriut@moh.health.gov.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר