הטור השבועי

טראמפ וביבי בשלטון המתנחלים

הצחקוק של ביבי, שהתנהג במסיבת העיתונאים כנער בר מצוה זחוח, בשעה שטראמפ העלה את חזונו האומלל הסוגד לכוחניות של המתנחלים, משקף את הלוך הרוח המזלזל בחיי אדם, ומאדיר את ערך האדמה וההתפשטות הקולוניאלית. דב הלברטל מאוד לא מרוצה מפגישת טראמפ-נתניהו (דעות)

דב הלברטל | כיכר השבת |
נתניהו בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

החיבוק של טראמפ לביבי, הוא ביטוי להשתלטות התודעה המתנחלת על הפוליטיקה העולמית. התפיסה שמדינה פלסטינית אינה הפתרון, היא העלולה להביא חלילה לפרוץ האינתיפאדה הבאה, עליה יהיו חתומים המתנחלים שבוודאי ישמחו לראות בה את מלחמת גוג ומגוג, ואת התממשותו של החזון המשיחי.

בחזונם זה, הם, המתנחלים, רואים דם, יזע ודמעות. בעיקר את דמעותיהם של הפלסטינים. אבל המציאות העגומה תוכיח, כי גדול יהיה שברם שלהם, ורבה תהיה חלילה דמעתם של משיחי השקר, ושל החיילים שיאלצו להתמודד עם הפרובוקציה המתנחלת.

כי הצחקוק של ביבי, שהתנהג במסיבת העיתונאים כנער בר מצוה זחוח, בשעה שטראמפ העלה את חזונו האומלל הסוגד לכוחניות של המתנחלים, משקף את הלוך הרוח המזלזל בחיי אדם, ומאדיר את ערך האדמה וההתפשטות הקולוניאלית.

נתניהו וטראמפ בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

והרי אנשי עמונה, חולי הפרסומת ומוכי שגעון הגדלות, כבר מפגינים שוב. כי הם מבינים שזוהי שעתם היפה. הם גם האזינו מסיבת העיתונאים הזחוחה ולצליליה האימפריאליסטים, אם לא לומר, כמעט הפשיסטים. והם מבינים, בחוש יחסי הציבור שהם פיתחו עם הזמן, שהם יכולים לנצל את ימניותו הקיצונית של ממשל טראמפ, ולספח לא רק את עמונה, אלא את כל השטחים הכבושים. והרי מהלך כזה לא יעבור בלי תגובה ערבית לאורך זמן.

והתגובה תהיה חלילה אלימה ולא קלה. כי אין חלל ריק. ואם אין הסכם, ואם אין אופק, האלימות תהיה הפורקן לחמישים שנות הכיבוש. ואז יגידו המתנחלים שהערבים הם פורעים, כי הם לא מסכימים להיות תחת שלטונם הנאור של המתנחלים בכלל, והנאורות של אנשי עמונה בפרט.

והם, טראמפ וביבי, והשגריר פרידמן, יקיר המתנחלים, יובילו אותנו למדינה דו לאומית אחת, המספחת מיליוני ערבים ונותנת להם אזרחות ישראלית מלאה, או שהופכת אותם לחוטבי עצים ושואבי מים. נראה לי שפרידמן, שגריר אמריקה בישראל, דווקא ישמח לפתרון מעין זה. הוא הרי יושב ראש חברי איגוד המתנחלים הקיצונים. רק שבשימוע בקונגרס הוא נשמע פתאום כיושב ראש חברי ארגון שוברים שתיקה. כי כך דרכם הנכלולית של המתנחלים לדורותיהם. עושים מעשה זמרי, ומבקשים שכר כפנחס.

חרדים מפגינים נגד פגישת נתניהו-טראמפ (מתוך יוטיוב)

פגישתם העליזה של טראמפ וביבי, אינה אלא פגישה של שני הזויים, המרגישים רדופים מהתקשורת, שהיא לדידם אויב העם. גם פוטין חושב כך. אלא שהוא דואג להעלים, ויש אומרים גם לרצוח את אויבי העם. אולי גם הם בדרך לשם.

אז הנה, המתנחלים שתמיד טענו שהתקשורת היא אויבת העם. בוגדת. שמאלנית נאלחת, ובית המשפט העליון הוא בכלל שלוחה של הרשות הפלסטינית, רואים את עולמם בחייהם ואת חזונם זה מתגשם בחיבוקם החם של ביבי וטראמפ. רק השליט האמתי בנט, האח הגדול והקטן, כנציג המתנחלים, רק הוא היה חסר שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר