המחירון של הקמפיין נגד הגיוס

החרד"קים, תג מחיר: 360$ לספרדים 2,000$ לפשקווילים

עלון שיופץ לתורמים בקהילות החרדיות בארה"ב ונחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מציג את העלויות של הקמפיין נגד חיילים חרדים. 2,000$ בחודש לפשקווילים, 360$ ביום לבני עדות המזרח (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

ב"העדה החרדית" ובנטורי קרתא יצאו בשנים האחרונות להפגנות סוערות על רקע החוק לשוויון בנטל, או מה שכונה "גזירת הגיוס". רבים מהמוחים מובלים למעצר, זוכים להגנה משפטית זאת במקביל לעלויות העצומות של ההפגנות, השלטים והפאשקווילים שהפכו לקמפיין ומסע תעמולה מקצועי של ממש.

מי מממן את הפעילות המשפטית לה נצרכים כל אותם עצורים שמיוצגים על ידי רשימת עורכי דין מהמובילים בתחומם? "כיכר השבת" חושף את שביל הכסף שמוביל היישר לארגונים הפועלים בעוצמה נגד "גזירת הגיוס" לטעמם, ושמגבה את העצורים עד לשובם לביתם.

לידי "כיכר השבת" הגיעה חוברת הסברה מושקעת, כתובה בשפת היידיש, שמתוכננת להפצה בימים הקרובים בשכונות החרדיות בחו"ל, בעיקר בריכוזי חסידות סאטמר, בה מופיעים הסכומים המלאים להם זקוקים אותם ארגוני וועדי הפעילות נגד גזירות הגיוס.

מחירון הקמפיין (סריקה)

בחוברת מציגים חברי "קרן הגיוס" לקוראים את העלייה השמעותית בשנים האחרונות באחוזי גיוס בני הישיבות, תוך הצגת טבלאות המעידות על עידוד צה"ל בתוככי החברה החרדית לתהליך של גיוס לצבא.

הטבלאות מציגות את העלייה בנתונים משנת תשנ"ח ועד השנה הנוכחית, כשבהמשך נטען תוך הפחדת הקוראים כי צה"ל פועל הן ע"י הפעלת "ציידים" הפועלים בלבוש חרדי לשכנוע בחורי ישיבות להתגייס והן ע"י הפעילות בממ"ח כמו גם בישיבות לבחורים ׳חלשים׳ המעודדות השתלבות בצבא. "כיכר השבת" מציג לקוראים את חוברת ה"הסברה" המלאה תוך פירוט כל הסכומים והעלויות שמוצגים למותרמים.

כך לדוגמא, ניתן למצוא בחוברת כי פעילות משרדית שבועית ל"הצלת גיוס בנות" עולה 750 דולר, פעילות משרדית שבועית לבני היישוב הישן - אלף דולר, מפעל אגודים בצרה - 375 דולר לפעילות שבועית, מפעל איגוד בני תורה הספרדים עלותו ליום הוא 360 דולר.

החשיפה המשמעותית בחוברת, היא הפנייה הרשמית לאותם תורמים שיממנו את קמפיין החרד"קים. לדברי אותם ארגונים העומדים מאחורי החוברת, עלות הקמפיין נחלקת לכמה חלקים - עלויות מודעות קיר של קמפיין החרד"קים מגיעות לסכום של אלף דולר חודשי, מליון פאשקווילים עולים אלפיים דולר, ומדבקות הקמפיין עולות להם אלף דולר בחודש. בהמשך הם מסבירים שכדי להחזיק את הקמפיין בשלמותו הם זקוקים לעשרת אלפים דולרים מדי חודש.

מחירון הקמפיין (סריקה)

בנוסף, הם מפורטים הוצאות מרתקות נוספות, כמו גליונות שבועיים בבתי כנסיות ביניהם "גליון במאבק" הפונה לעדה החרדית, "גליון זעקה ממזרח" הפונה לעדות המזרח, ו"גליון חדש" הפונה לציבור החסידי.

החוברת שיוצאת רשמית ע"י ארגון "קרן הגיוס להצלת עתיד היהדות החרדית בארץ הקודש מגזירת הגיוס" עומדת תחת נשיאותם של הגאב"ד הגרי"ט ווייס והגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, ממשפיעי חסידות ברסלב.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי מחברי הגיליונות הללו נמנים על אנשי העדה החרדית, כך שסוד המימון של הפלג הירושלמי נותר עדיין עלום בהתחשב בעובדה שלא נראו בחו"ל חוברות דומות המפרטות את הוצאות "הוועדה להצלת עולם התורה" המממנת את ההוצאות המשפטיות לעריקים והעצורים בהפגנות, אלא אם קיים קשר עקיף בין הגופים, מה שאין לגביו הוכחה בשלב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר