תקיפה מאחור

צפו: רגע החיסול של קים ג'ונג נאם במלזיה

מצלמת אבטחה בנמל התעופה במלזיה תיעדה, לכאורה, את חיסולו של קים ג'ונג נאם. בסרטון ניתן לראות שתי נשים ניגשות אל קים, כאשר אחת מהן תוקפת אותו מאחורה (בעולם)

(צילום: מצלמת אבטחה, מתוך ynet)

מצלמת אבטחה בנמל התעופה במלזיה תיעדה, לכאורה, את חיסולו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של קים ג'ונג און - שליט צפון קוריאה.

בסרטון ניתן לראות שתי נשים ניגשות אל קים, וזאת לכאורה זמן קצר לפני שמת, כאשר אחת מהן נראית תוקפת אותו מאחורה.

משרד החוץ המלזי זימן את שגריר צפון קוריאה, קאנג כהול, לשיחת בירור, בעקבות טענתו כי ייתכן שמלזיה נסה להסתיר משהו. בנוסף, מלזיה החליטה להחזיר את שגרירה בצפון קוריאה להתייעצויות.

משטרת מלזיה חשפה אתמול (ראשון) כי ארבעה אזרחים צפון קוראיניים, החשודים במעורבות בחיסול, הספיקו לברוח מהמדינה ביום שבו קים הורעל. בידי המשטרה שלושה חשודים במעורבות בחיסטול - אזרח צפון קוריאה, אישה מווייטנאם ואישה אינדונזית. שתי הנשים סיפרו בחקירתן כי הן חשבו שהן משתתפות בתוכנית מתיחות.

ראש ממשלת דרום קוריאה, הוואנג קיו-האן, התייחס להתנקשות ואמר כי "חיסולו של קים ממחיש את הברוטאליות של צפון קוריאה ומוכיח כי טקטיקות הטרור שלה נעשות אמיצות יותר".

כזכור, קים ג'ונג נאם חוסל לאחר שהורעל למוות בנמל התעופה של קואלה לומפור בזמן שהמתין לטיסה למקאו - שם הוא מתגורר.

מילותיו האחרונות של קים ג'ונג נאם, אותן אמר לאנשי צוות בנמל התעופה, היו: "כאוב מאוד, כואב מאוד, התיזו עליי נוזל".

הערכות שעלו כי אחיו עומד מאחורי החיסול הם בשל העובדה כי קים ג'נג התבטא בעבר נגד אחיו ושיטת השושלת בצפון קוריאה, שבה עובר השלטון מאב לבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר