"דיבר על הפשיעה"

טראמפ על הפיגוע בשבדיה - שהמציא: "דיווח ברשת פוקס ניוז"

נשיא ארה"ב טראמפ מנסה להסביר את פשר המצאת "הפיגוע בשבדיה", וצייץ כי "ההצהרה התייחסה לדיווח ברשת פוקס ניוז על מה שקורה בשבדיה ביחס למהגרים" (חדשות, בעולם)

הנשיא טראמפ (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ מנסה להסביר את פשר המצאת "הפיגוע בשבדיה", ובחשבון הטוויטר שלו צייץ אמש (ראשון) כי "ההצהרה התייחסה לדיווח ברשת פוקס ניוז על מה שקורה בשבדיה ביחס למהגרים".

קודם לכן מסר הבית הלבן כי היו דיווחים על "עלייה בפשיעה בשבדיה". לפי ההודעה, הנשיא "צפה כנראה בדיווחים ברשת פוקס. הוא דיבר בנאומו באופן כללי על הפשיעה הגואה בשבדיה ועל תקריות ולא התייחס לאירוע ספציפי".

כפי שדווח אמש, במהלך עצרת מיוחדת בפלורידה, נאם הנשיא טראמפ והתייחס גם לסוגיית ההגירה הבוערת. משפט אחד בתוך דבריו חולל סערה ברשת, היה זה כשאמר: "אתם רואים את מה שקרה אמש בשוודיה. שוודיה, מי היה מאמין - שוודיה. הם הכניסו כמויות גדולות, הם נתקלים בבעיות שהם לא דמיינו לעצמם". אלא שלא אירע כל אירוע חריג בשוודיה, ודאי לא כזה שקשור למהגרים.

טראמפ בנאומו המביך (צילום: מתוך CELEBRITY NEWS ביוטיוב)

שגרירות שבדיה בוושינגטון ביקשה ממחלקת המדינה הבהרה על דברי טראמפ. דוברת משרד החוץ השבדי אקסלסון, אמרה כי ממשלתה לא יודעת על "אירועים גדולים שקשורים לטרור. שאלנו היום את מחלקת המדינה את השאלה הזאת. אנחנו מנסים לקבל הבהרות".

שרת החוץ השבדית מרגוט וולסטרום הגיבה בטוויטר: "בשנת 2016, המילה פוסט-אמת נבחרה למילת השנה על ידי מילון אוקספורד. דמוקרטיה מתפקדת ושיתוף פעולה קונסטרוקטיבי בין מדינות מאפשר לנו לדבר אחד עם השני ולא על השני, לכבד הסכמים ולאפשר לרעיונות להתחרות. הם גם דורשים מאיתנו לכבד מדע, עובדות ותקשורת ולהכיר בתבונה של כל אחד".

שר החוץ של שוודיה לשעבר צייץ בחשבונו בטוויטר: "מתקפת טרור בשוודיה? מה טראמפ מעשן?", ובטוויטר החל לצבור תאוצה ההאשטאג "התפללו עבור שוודיה" (PrayForSweden#), כשרבים מתבדחים ולועגים לטראמפ על המשפט ההזוי.

אחת הגולשות צייצה, כי "אנו עומדים לצידם של קורבנות המתקפה בשוודיה, שאירעה בחלומותיו של דונלד טראמפ". אחר צייץ: "היום קורבנות הטבח בבואולינג גרין והפיגוע באטלנטה (שני אירועי נוספים שיועצי טראמפ לכאורה המציאו) עומדים לצידם של השוודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר