טלפון הפקודות

"הנשק הרצחני" של היטלר נמכר במכירה פומבית

לפני יותר מ-70 שנה נוצר 'הטלפון האדום' שנמצא בבונקר של היטלר ימ"ש בברלין לאחר התבוסה במלחמה, ואתמול הוא נמכר טלפונית לקונה אנונימי תמורת 243 אלף דולר (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הטלפון של היטלר, מוצג במכירה (צילומסך: מתוך Masti Trend ביוטיוב)

אתמול (ראשון) נמכר במכירה פומבית תמורת 243 אלף דולר, הטלפון האישי של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש, בו הוא השתמש כדי להעביר לא מעט מפקודות הרצח שלו במלחמת העולם השנייה. זהות רוכש הטלפון, שהגיש את ההצעה הזוכה בטלפון ולא הגיע פיזית למכירה הפומבית, לא נמסרה.

לפני יותר מ-70 שנה נוצר הטלפון האישי הזה שנמצא בבונקר שלו בברלין לאחר התבוסה במלחמה, ושנחרט עליו צלב קרס ושמו של היטלר. מאה אלף דולר, זה היה המחיר ההתחלתי בו נקב תחילה בית המכירות הפומביות "אלכסנדר" שבמרילנד עבור הטלפון האדום של היטלר.

"זהו ככל הנראה 'הנשק' ההרסני בכל הזמנים, ששלח מיליונים אל מותם", כך מתייחסים בבית המכירות "אלכסנדר" לטלפון של היטלר. נטען כי הוא השתמש בטלפון האדום שלו כדי להעביר את רוב הפקודות שלו במהלך השנתיים האחרונות של המלחמה.

לדברי גורמים בבית המכירות, "יהיה בלתי אפשרי למצוא שריד בעל השפעה גדולה יותר מאשר הכלי העיקרי ששימש את האיש הרע בהיסטוריה. זה לא היה סתם טלפון משרדי, זה היה מכשיר ההרס שלו".

מבית המכירות האמריקני הנסר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי המחיר ההתחלתי הגבוה של הטלפון נקבע גם בהתבסס על כך שהוא מוגדר "נדיר וייחודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר