אחות בי"ח הוכרה כנפגעת עבודה: נאלצה להתכופף עשרות פעמים ביום

המבוטחת, שעבדה שנים רבות כאחות בבית החולים "שיבא" תל השומר, נאלצה לתבוע את ביטוח לאומי לאחר שסירב להכיר בה בכאבי הגב והצוואר העזים מהם היא סובלת כפגיעה מעבודה. השבוע היא ניצחה (משפט)

עו"ד גבי זרוק | כיכר השבת |
עבודה הדורשת מאמצים פיזיים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

התביעה נגד ביטוח לאומי הוגשה בשנת 2013, לאחר שדחה את בקשת המבוטחת להכיר בה כנפגעת עבודה על פי עקרון המיקרו-טראומה.

התובעת (66), ששימשה במשך שנים רבות אחות בבית החולים "שיבא" תל השומר, טענה כי לכאבי הגב והצוואר מהם היא סובלת, שלימים הפכו למחלה ניוונית, יש קשר ישיר לאופי העבודה שלה. היא סיפרה, כי ב-18 השנים האחרונות לעבודתה שובצה במרכז לטרשת נפוצה וטיפלה בחולים במצב קשה. הטיפול דרש ממנה, לדבריה, להתכופף ולהרים את החולים במאמץ אדיר.

אלא שביטוח לאומי סבר שאין קשר סיבתי בין תנאי העבודה של התובעת לבין מצבה הרפואי, לפחות לא קשר משמעותי שמצדיק תשלום של גמלה. מכל מקום, לטענתו, המחלה התפרצה בעקבות גילה המתקדם.

החמרה משמעותית

מומחה רפואי שמינתה השופטת רוית צדיק מבית הדין לעבודה בתל-אביב, הגיע למסקנה ברורה לפיה קיים קשר סיבתי ברור בין תנאי עבודתה של התובעת לבין נכותה.

על פי המומחה, הדרישות והמטלות בהן הייתה צריכה התובעת לעמוד גרמו לה לפגיעות חוזרות, כל זאת על רקע של "חולשה בסיסית" טבעית במבנה עמוד השדרה.

אך גם לאחר קבלת חוות הדעת התעקש הביטוח הלאומי שהתובעת לא נחשבת לנפגעת עבודה. אולם השופטת צדיק העדיפה את חוות דעתו של המומחה האובייקטיבי.

השופטת ציינה כי אין מחלוקת שעבודת התובעת הצריכה ממנה להתכופף ולאמץ את הצוואר והגב עשרות פעמים ביום, במשך שנים. בהתחשב בכך ובאמור בחוות הדעת לא נותר מקום לספק שהפגיעות הזעירות הרבות בעבודתה הצטברו בסופו של דבר לכדי פגיעה משמעותית שהחמירה את מצבה הרפואי.

משכך, עמדת הביטוח הלאומי נדחתה והתובעת הוכרה כנפגעת עבודה על דרך המיקרו-טראומה. ביטוח לאומי חויב בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 3,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד אורטל יונה
  • ב"כ הנתבע: עו"ד עדי עזר אשכנזי

עורכי דין ביטוח לאומי • לפסק הדין לחץ כאן

הכותב: עו"ד גבי זרוק עוסק ב- דיני ביטוח

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר