צפו בווידאו

"רגעים מרגשים": תפילה לשלום המדינה עם נתניהו בסינגפור

ראש הממשלה נתניהו המבקר בסינגפור, הגיע אל בית הכנסת הגדול, שם נערכה קבלת פנים, בשיאה: הרב הראשי ערך תפילה לשלום המדינה עם נתניהו על הבימה • צפו (מעניין)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התפילה בסינגפור (באדיבות המצלם)

במסגרת ביקורו הממלכתי של ראש מנשלת ישראל בנימין נתניהו בסינגפור הוא נועד בין היתר גם עם רבני וראשי הקהילה היהודית שהביעו בדבריהם הזדהות מוחלטת עם העם היושב בציון והעניקו איחולי הצלחה וברכה לראש הממשלה ולרעייתו.

הבוקר (שני) הגיע נתניהו בראשות המשלחת אל בית הכנסת הגדול והמרכזי "מגן אבות" נערכה קבלת פנים מיוחדת עבורו.

ראש הממשלה עלה על הבימה לצד ארון הקודש והרב הראשי מרדכי אברג'ל נשא תפילה נרגשת לשלום המדינה: "אבינו שבשמיים צור ישראל וגואלו ברך את מדינת ישראל הגן עליה ועל יועציה ופרוס עליה סוכת שלומך".

"היו אלו רגעים מרגשים לראות את ההזדהות המוחלטת של היהודים בסינגפור עם יהודי ארץ ישראל תוך הבנה כי לכולנו אב אחד שבשמיים", תיאר באוזני "כיכר השבת" אחד הנוכחים בהתרגשות את המחזה.

בנאומו בבית הכנסת, אמר ראש הממשלה: "שלום לכם מירושלים, אני נושא עמי ברכות מבירתנו הנצחית ירושלים ואני מביא לכם ברכות מאומה תאומה. אני מרגיש שישראל וסינגפור הן אומות תאומות, ואני רואה בכך כבוד וזכות מיוחדת להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שעורך ביקור רשמי בסינגפור. ביקורי זה בא בעקבות ביקורו של ראש הממשלה לי בישראל, ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה סינגפורי בישראל, וישנו בינינו קשר ברור, קשר שהולך וגדל.

"אם הייתם מסתכלים על ישראל ועל סינגפור, לא היה הרבה מה לראות, אולם כעת יש הרבה מה לראות, וזה לא מקרי ששתי מדינותינו כוננו קשר ייחודי ביניהן, כיוון ששנינו שואפים לעשות דברים, לתרום הרבה מעבר לגודלנו. ישראל היא אומת החדשנות. שנינו מוקדי יזמות. יש לנו כישרון מובנה ודחף עצום להצליח.

"אני מאמין שמעצמות גדולות ברחבי העולם מסתכלות על ישראל וסינגפור היום ורואות הזדמנויות כלכליות אדירות. אדירות. ואחת הסיבות לכך היא שיש לנו רוח חסרת רסן, ואנו עושים בה שימוש. רוח זאת היא רוח שהוטמעה בעמינו במשך זמן רב מאוד. העם היהודי העביר את ערכי הלמידה מדור אחד לשני, את הלך הרוח החקרני והיכולת לייצר דברים חדשים.

"אינני צריך לומר זאת לקהילה היהודית בסינגפור כיוון שאתם כאן כבר קרוב למאתיים שנה, ויש לכם את אותה רוח יזמית במשך דורות רבים ואני חושב שאתם משמשים גשר אנושי בין ישראל וסינגפור. אני יודע שמדינת ישראל חשובה לכם. אני יודע שהמסורות היהודיות חשובות לכם. המפגש הזה ממחיש את הזיקה הזאת ואת הלהט הזה.

"אני רוצה לספר לכם גם שביקרתי לאחרונה בשתי מדינות מוסלמיות, האחת היא אזרבייג'ן והשנייה היא קזחסטאן. בקזחסטאן ביקרתי בבית כנסת, וילדים יהודים בקזחסטאן שרו שירים בעברית, כפי שהם שרו כאן, במדינה מוסלמית. זה משקף את העולם שהיינו רוצים לראות – עולם של סובלנות, עולם של גיוון, עולם שמתנגד לכוחות הברבריות והאי-סובלנות. זה מאבק על עתיד האנושות. העתיד הזה מיוצג בישראל, שגם היא חברה מגוונת, שגם בה חיים מיעוטים, שמכבדת אנשים, ואנו רואים אותו הכבוד כאן בסינגפור. אז זה לא רק שאנו מדינות חדשניות, זה לא רק שאנו עמים קטנים שקראו תיגר על מגבלות גודלם, אלא שאנו מחויבים לעולם טוב יותר – עולם של גיוון, עולם שמעלה על נס את הערכים המקודשים בעינינו כאומות במשך שנים רבות כל כך ובמשך עשורים רבים כל כך, למעשה במשך אלפי שנים.

"לכן זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן, ואני מבקש לשאול אתכם שאלה פשוטה – מי מכם לא ביקר בישראל? אף לא יד מורמת אחת? כולכם ביקרתם בישראל? אז יש לי בקשה אחת מכם. אני רוצה ביקור גומלין השנה. השנה בירושלים. אני מצפה לקבל את פניכם שם".

(צילום: חיים צח, לע"מ)
(צילום: חיים צח, לע"מ)
(צילום: חיים צח, לע"מ)
(צילום: חיים צח, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר