'יש עתיד' מגייסת

לפיד: שלמו כסף והתפקדו אך בלי להשפיע

מפלגת 'יש עתיד' פנתה לאחרונה לעשרות אלפים וביקשה מהם להתפקד למפלגה תמורת תשלום 40שקל לשנה כשהתמורה לכך היא "תחושת השייכות" בלבד, בלי השפעה (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במפלגת' יש עתיד' פנו בשבועות האחרונים לעשרות אלפי בני אדם ברחבי הארץ בבקשה "אישית" להתפקד למפלגה ולשלם לשם כך דמי חבר, המתפקדים יקבלו בתמורה... כלום, או על פי הגדרתו של לפיד "תחושת השתייכות לחלק ממשפחה".

על פי חדשות 2 כל מתפקד נדרש לשלם 40 שקל לשנה זאת למרות שבמפלגה אין תהליך פריימריז והכל נקבע על פי גחמותיו של יו"ר המפלגה, יאיר לפיד מבלי להתחשב כלל בדעת המתפקדים או אי מי ממצביעי המפלגה.

"ההתפקדות שלנו היא הבעת אמון, אמון משותף, שהגיע הזמן, שאפשר שיהיה פה טוב יותר", כותב לפיד למתפקדים החדשים, מבלי שמוזכר העניין הכספי עד לרגע שבו נכנסים לאתר ההתפקדות. "הקמנו את 'יש עתיד' כדי להחזיר את האמון ההכרחי בין האזרחים לבין הנהגת המדינה. בלי זה, שום דבר לא אפשרי".

בחדשות 2 אף פנו למטה המפלגה כדי לקבל הסברים ונציגת מטה המפלגה הבהירה בשיחת טלפון כי ההתפקדות "לא מקנה לך איזשהן אפשרויות להיבחר". ומה כן, היא נשאלת? "זו חברות במפלגה, זה אמון בדרך שלה, אתה מביע את האמון שלך". ואם ירצה אדם להתפקד בלי לשלם סכום שלא נראה שיש לו תכלית כלשהי? "אי אפשר להתפקד חינם בשום מפלגה", מסבירה הנציגה.

על פי ההערכות יש עתיד מגייסת תרומות בכסות של התפקדות, ככל הנראה בשל הגרעונות הגדולים מבחירות 2015, כך לפי דו"ח מבקר המדינה. המפלגה, על פי הדו"ח, הוציאה כ-16 מיליון שקלים יותר מכפי שהכניסה במהלך הבחירות. המפלגה הודיעה למבקר המדינה כי הוציאה עד לסוף חודש מרס 2015, בו נערכו הבחירות, 38 מיליון שקלים וקיבלה מהמדינה 21.8 מיליון, תוצאה של הירידה החדה במספר המנדטים שקיבלה המפלגה ב-2013 לעומת 2015 (19 ו-10 בהתאמה).

בנוגע לנתונים לגבי הגירעון של המפלגה אמרו ביש עתיד כי "אמנם היה גירעון בבחירות אבל המפלגה נותרה עם קופת מזומנים מלאה ולכן בפועל יש עתיד היא ללא גרעונות בכלל".

ביש עתיד סרבו להגיב על שאלת חדשות 2 מדוע יש צורך בגביית 40 שקלים אם המתפקד אינו משפיע על הרכב הרשימה והסתפקו בתגובה הבאה: "כללי ההתפקדות, זכויות וחובות החברים במפלגה, כמו גם סכום דמי החבר נקבעו בתקנון המפלגה, שאושר כחוק ברשם המפלגות. מדובר בסכום סמלי שמשמש בין השאר לקיום פעילות השטח הענפה של המפלגה, שפעילי יש עתיד ומתנדביה הם חלק משמעותי ומרכזי ממנה". עוד השיבו במפלגה כי "מאז תחילת קמפיין ההתפקדות התפקדו למפלגה מאות אנשים ואנו צופים כי עוד רבים יצטרפו במהלך מבצע ההתפקדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר