הצטרף לדאע"ש

ערבי ישראלי תכנן פיגועים קשים עם גז סארין

בחקירתו של אנס חאג' יחיא התברר, כי הוא עמד בקשר עם פעילי דאע"ש, ומסר להם ידע צבאי על הכנת חומרי חבלה וכן חומרים לייצור גז סארין המסוכן. היום הוא הואשם (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אנס חאג' יחיא, מחבל מסוכן (צילום: דוברות שב"כ)

היום הוגש בבימ"ש מחוזי-מרכז כתב אישום נגד אנס חאג' יחיא תושב טייבה, לאחר שלפני כשלושה שבועות הוא נעצר בפעילות משותפת של השב"כ, משטרת ישראל ולוחמי הימ"מ, בחשד לפעילות וקשר לארגום דאע"ש.

אנס הוא כאמור אזרח ישראלי, בן 35, ומידע מודיעיני שהצביע עליו כמי שפועל לקדם פעילות טרור בתחומי מדינת ישראל, הוא שהוביל למעצרו. בחקירתו בשב"כ התברר כי חאג' יחיא עמד בקשר עם פעילים של "המדינה האסלאמית", ומסר להם ידע צבאי על הכנת חומרי חבלה וכן חומרים לייצור גז סארין המסוכן.

הוא אף נשבע אמונים לאבו בכר אל בגדאדי, מנהיג "המדינה האיסלאמית", ושקל לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה לצד פעילי הטרור. החקירה העלתה כי חאג' יחיא תכנן להקים חוליית טרור מטעם דאע"ש כדי לבצע פיגועים בישראל.

תחילה התבקש אנס על ידי מפעיליו לתכנן פיגוע טרור באוטובוס בתל-אביב ולפגוע בחיילי צה"ל, אך פיגוע זה לא יצא אל הפועל בסופו של דבר.

עוד נחשף בחקירה, כי אנס היה חבר בקבוצות באינטרנט בהן השתתפו פעילי דאע"ש נוספים, להם הוא מסר מידע אודות ייצור והרכבת חגורות נפץ, הכנת מטענים צמודי סלולר וכן סרטוני הדרכה על רעלים שניתן לשלב במטעני נפץ.

שורה של ממצאים החושפים את הידע שצבר בהכנה ובהרכבה של חומרי נפץ וחומרים מסוכנים, כמו גם יכולתו להדריך נוספים, נחשפו ברשותו של אנס. תמונות של חומרים צבאיים ומטענים וכן "מדריך מפורט ללוחם הג'יהאד" המשמש פעילי טרור - הן רק חלק מהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר