"מונופול"

מתקפה בכנסת נגד מערך הכשרות של הרבנות הראשית

לקראת הדיון בבג"ץ בעתירה נגד מערך הכשרות של הרבנות הראשית, נערך היום בכנסת כנס במהלכו הדוברים תקפו את הרבנות. "מונופול הכשרות מכביד על התיירות", אמרו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: yaakov Naumi/Flash90)

מחר (שלישי) צפויים שופטי בג"ץ לדון בעתירה נגד מה שהעותרים מכנים "מונופול הכשרות" ובכנסת התכנסו מתנגדי הרבנות הראשית לכנס בראשותה של ח"כ רחל עזריה, בו התלוננו מרבית הדוברים נגד כשרות הרבנות, בעלי מלונות אף תהו: "למה משגיח צריך לתפוס שלושה חדרים במלון לחג שלם? מונופול הכשרות מכביד על התיירות בישראל".

יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ רחל עזריה פתחה את הדיון ואמרה: "בית המשפט העליון מהווה סעד למקרים בהם אדם או בעל עסק נפגעו מאחת הרשויות מהמדינה. יש כאן מקרה קלאסי שרשות של המדינה לא מתפקדת ולא עושה את עבודתה ולמעשה פוגעת בצרכני הכשרות ובעלי העסקים".

לדבריה: "הצטרפותם של התאחדות המלונות, מראה עד כמה מונופול הכשרות מהווה פגיעה דרמטית בחופש העיסוק בפרט ובתיירות בישראל בכלל. פסק הדין הקודם של בית המשפט חיזק את טענותינו בדבר התנהלות מערך הכשרות בישראל. יותר מזה, ישנו דו"ח עדכני של מבקר המדינה בנושא הכשרות שחלקים ממנו כבר פורסמו, שמאשר כי הרבנות לא עשתה דבר כדי לתקן את המצב הקיים והקלקולים קיימים. מערך הכשרות הממלכתי לא מתפקד וזה משפיע על כל אזרח ואזרח במדינה".

ישי ברנע, בעלים של מלון יהודה ויו"ר התאחדות המלונות בירושלים, התלונן בדיון: "הרבנות מתערבת בדברים שאינם קשורים להכנת דברי מאכל שמתרחשים במלון, ללא סמכות, וקורים מקרים שהמשגיח מבקש כסף בשחור כי יש אורח ספציפי שמבקש ממנו.

"מעבר לעלות, אני אומר לשופטים, האם ייתכן שמשגיח צריך לקחת למלון שלושה חדרים לחג שלם? כל זה רק כי הוא יכול לדרוש ואין אפשרות לבחור בתאגידי כשרות אחרים. יש המון חילול ה' בתחום שלנו".

ח"כ יואב בן צור (ש"ס) אמר בדיון כי "אף אחד לא מחייב לקחת תעודת כשרות, ואף אחד לא יכפה עליו כלום. אני מסכים שמלונות עם תעודת כשרות רגילה צריך להיות מופחת ולא להתעסק עם האווירה של המלון. מועצת הרבנות הראשית צריכה לקבוע כללים בסיסיים לכל הארץ.

"אני מכיר בעל עסק שלקח מכונה מיוחדת שמנקה את הירקות ללא תולעים וזה בסדר. הסיפור של כפייה על קנייה מספק ספציפי לא צריכה להיות. צריך לאכוף את החוק בבני ברק ובמאה שערים, מי שלא עובד עם הרבנות צריך להיקנס. מעבר לכך, אני לא מבין, למה הרב אהרון לא יכול לכתוב בהשגחה? מי שיתן בו אמון ויסמוך עליו אז מבחינתי זה בסדר".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "אני כטבעונית אוכלת כשר. מכיוון שמדובר בשירות ממלכתי אני לא מוכנה שזה יהיה שיח פנים דתי. כי זה משפיע על כולם. כמו בתחומים אחרים, בטחון – אומרים לנו אתם לא מבינים בזה. גם כאן - אומרים לנו, אתם חילונים אתם לא מבינים, ואני אומרת, לא. גם לנו יש עניין כי זה משפיע על כולנו".

בסיום הדיון, אמרה ח"כ רחל עזריה: "פרסמתי סטטוס ביום חמישי עם הכותרת 'עם ישראל רוצה כשרות ונגד מונופול', ולהפתעתי בשבת קפץ הסטטוס, הלייקים והשיתופים. זה מגלה לנו כי הנושא של כשרות הוא לא חילונים מול דתיים אלא שבאמת בישראל רוצים כשרות אבל לא מוכנים למונופול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר