מתיחות בקואליציה

בעפרה עתרו למניעת ההרס; בעמונה נצמדים להבטחות

תסיסה בבית היהודי בשל דברי נתניהו בקבינט על הקושי במימוש הבטחתו להקים ביו"ש ישוב למפוני עמונה. במקביל, המפונים הבאים, בעפרה, עתרו היום לבג"ץ (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בשבט תשע"ז | 20.02.17
טרקטור בעפרה. בקרוב ההרס? (צילום: Yaniv Nadav/FLash90)

דיירי תשע הבתים המיועדים להריסה בעפרה עתרו היום (שני) לבג"ץ, בבקשה לאטום את בתיהם בעקבות חוק ההסדרה. לדעתם, קיימת אפשרות שהמדינה תפצה את בעל הקרקע, תאטום את בתיהם ולא תהרוס אותם.

בתוך כך, בבית היהודי מגבירים היום את המתקפות נגד ראש הממשלה נתניהו, בעקבות אמירתו אתמול בקבינט כי יש קושי בהקמת ההתנחלות החדשה למפוני עמונה, בשל הצורך להגיע להבנות עם נשיא ארה"ב טראמפ.

יתכן אף שבישיבת הסיעה היום ידרשו חברי כנסת הצבת אולטימטום בפני ראש הממשלה והקואליציה.

שר החקלאות אורי אריאל אמר, כי "הבטחות צריך לקיים ואני לא רואה איך הקואליציה ממשיכה לעבוד בצורה תקנית בלי לממש את ההתחייבות להקמת ישוב חדש עבור תושבי עמונה".

הערב פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה בה נאמר, כי הוא לא מתכוון להפר את ההתחייבות שנתן למתיישבי עמונה, ולפיה יקים להם יישוב חלופי. כדי להדגיש את העניין שוחח ראש הסגל של נתניהו, יואב הורוביץ, עם אביחי בוארון, ראש מטה המאבק של עמונה וחזר ואמר לו כי נעשים כל המאמצים למצוא פתרון מוסכם לבעיית היישוב. הורוביץ הוסיף כי ראש הממשלה אינו חוזר בו מהתחייבותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר