הדרה גם ב-2017?

"עיוורון": אף מזרחי לא יקבל את פרס ישראל

השרים אריה דרעי ומירי רגב הביעו זעם על העובדה שרשימת מקבלי פרס ישראל לא כוללת מזרחיים. דרעי: "יש גם מזרחים ראויים לפרס", מירי רגב: "שהוועדות תצאנה מעיוורונן" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ומירי רגב (צילום: תומר נויברג ואורי לנץ - פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ושרת התרבות מירי רגב הביעו היום (שני) זעם על העובדה שבין זוכי פרס ישראל לא נמצאים נציגים מבני עדות המזרח.

השר דרעי כתב: "‏חברי ועדת פרס ישראל היקרים, רגע לפני שאתם סוגרים את רשימת הזוכים, הייתי רוצה לספר לכם משהו שנדמה כי מעולם לא שמעתם: כן. יש גם מזרחים ראויים לפרס!. די עם ההדרה!".

שרת התרבות מירי רגב הוסיפה בזעם: "על העיוורון. כנראה שגם בשנת 2017, כ-70 שנים אחרי הקמת המדינה, לא נמצאו בציבור אנשים מתאימים בקרב בני המזרח, ספרד והמגזר הלא יהודי, לקבל את פרס ישראל".

לדבריה: "ההדרה של בני המזרח, ספרד, חרדים והמגזר הלא יהודי, לא פוסחת כנראה גם על פרס ישראל - פרס שאמור להעניק תחת קורת גג אחת את הייצוג ההולם לאוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית".

רגב הוסיפה: "במדינת ישראל ישנם למעלה מ-50% יוצאי ספרד והמזרח ולהם לא נמצא מקום - לא בוועדות הפרס ולא בין הזוכים. צריך לחקור ולבדוק שוב מדוע מסקנותיו של מבקר המדינה בנושא לפני מספר שנים טרם יושמו.

"עולם התרבות משופע באנשי רוח, יצירה ואומנות ממזרח ומספרד ומבין כולם לא מצאו חברי ועדות הפרס אפילו מועמד אחד ראוי? מי יודע, אולי בשנה הבאה ישפר מזלנו או שהוועדות תצאנה מעיוורונן".

במשרד החינוך אמרו לאתר 'וואלה' שדיווח לראשונה על העובדה שאין מזרחים ברשימת הזוכים: "פרס ישראל מוענק לפורצי דרך ומצטיינים בתחומם. הוא איננו ייצוגי ואיננו ניתן לפי מפתח מגדרי, עדתי או מגזרי. השנה טרם פורסמו כל הזוכים, כך שמוקדם להסיק מסקנות. כמו כן, יודגש שהמועמדים לקבלת הפרס מוגשים על ידי הציבור הרחב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר