כחלון: "הרגשתי שהוא מכה את אימי; שישלמו מחיר כבד"

שר האוצר משה כחלון מתייחס לפרשת ההתעללות בבית האבות בחיפה, ודורש ענישה מחמירה למתעללים בקשישים. במקביל, מנהל בית האבות התפטר מתפקידו (חדשות)

השר כחלון. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi פלאש 90)

שר האוצר משה כחלון התייחס הערב (שני) לפרשת ההתעללות הקשה בבית האבות בחיפה. לדבריו: "דמיינתי כאילו הוא מכה את אמא שלי וזה דבר בלתי נסבל, החובה שלנו היא לגדוע את התופעה הזו ואנחנו נעשה את זה", אמר השר כחלון.

"הגיע הזמן שכל מי שפוגע בחסרי ישע ישלם מחיר כבד, אני פונה לגורמי החקירה ולגורמים השיפוטיים, הכו בפושעים האכזריים האלה עד שהיד תכאב. כל אחד מאיתנו, גם המנהיגים וגם האזרחים וגם השופטים, צריכים להרגיש כאילו הכו את אמא שלהם", אמר כחלון.

כחלון אינו היחיד במערכת הפוליטית שהתייחס לפרשה המזעזעת שנחשפה בחדשות 2. בתחקיר, כזכור, פורסמו סרטונים מבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה, בו נראו העובדים מכים באכזריות קשישים חסרי ישע.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר היום: "אסור לנטוש את הנושא לאחר שיעבור זעם. יש לשמור על ותיקי וזקני ישראל ולתת להם את המיטב בנושא הסיעוד".

יצויין כי היום התפטר מתפקידו מנהל בית האבות. אתמול פשטו המשטרה ומשרד הבריאות על בית האבות שחמישה מעובדיו נעצרו בחשד שהיו מעורבים בהתעללות בקשישים.

לאחר הפשיטה על המקום הוחלט, בין היתר, כי בעליו של המקום והמנכ"ל, אבי רודרמן, יודח מתפקידו. משרד הבריאות קבע שבית האבות יצטרך למנות מנהל רפואי שיהיה אחראי מעתה על ניהול בית האבות.

בנוסף, המשטרה חוקרת חשד כי אחת מהקשישות בבית האבות שנפטרה לפני כחודש, נותקה מבלון החמצן אליו הייתה מחוברת בהוראת האחות הראשית. במשטרה מבקשים לבדוק אם הקשישה נפטרה כתוצאה מהוראת האחות הראשית לנתקה מבלון החמצן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר