ביהמ"ש העליון החליט

רבני העיר מרוצים: לא יתקיימו בחירות חוזרות בבת ים

בתום סאגה ממושכת, במהלכה ביטל ביהמ"ש המחוזי את תוצאות הבחירות לראשות עיריית בת ים בהן ניצח יוסי בכר, הופך העליון את ההחלטה ומשאיר את בכר על כסאו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש העיר. החיוך מוצדק (צילום: מתוך פייסבוק)

שופטי בית המשפט העליון קבעו לפני זמן קצר, כי תוצאות הבחירות לראשות עיריית בת ים שבהן זכה יוסי בכר - תקפות. בכך קיבל העליון את הערעור של בכר וביטל בפועל את פסק דינו של בית המשפט המחוזי שהורה על בחיזרות חוזרות.

כזכור, ראש עיריית בת ים יוסי בכר המתין זמן רב להחלטת בית המשפט העליון האם יתקיימו בעיר בחירות חוזרות או שמא ימשיך בכיסאו ללא צורך בבחירה מחדש, לאור ההחלטה המדוברת של המחוזי לבטלם.

את אחד מטיעוניו המרכזיים של העותר למחוזי למען קיום בחירות חוזרות, המועמד לראשות העיר אלי יריב, דוחה בית המשפט העליון על הסף. בפרשה זו הלין יריב על כך שמספר ימים לפני הבחירות, התחייב בכר לאשר את פתיחתן של כיתות ז'-ח' בבית הספר של רשת "שובו" בעיר, בניגוד למדיניותה הקודמת והנחרצת של העירייה, וזאת בתמורה לתמיכה פוליטית בבכר, במטרה להשפיע על מאות הורי התלמידים להצביע עבורו.

התייחסות ביהמ"ש העליון ל"פרשת 'שובו'"

בית המשפט המחוזי קבע כי מדובר בליקוי בהליך הבחירות היורד לשורש העניין, וכי העיתוי בו יצא המכתב – בסמוך כל כך לבחירות – איננו מקרי. אך היום שופט ביהמ"ש העליון ניל הנדל מבטל גם את הקביעה הזו של המחוזי.

"אינני סבור כי מדובר בליקוי היורד לשורש העניין", הוא כותב. "ברי כי אין לאמץ את המסקנה כי כל פעולה מיטיבה המובטחת לציבור זה או אחר בשנת בחירות מהווה שוחד בחירות. לא שוכנעתי כי פתיחת כיתות ז'-ח' בבית ספר "שובו", גם אם סמוך לבחירות, מהווה טובת הנאה פסולה".

והוא מסכם בהקשר זה: "נדגיש את העיקר: היקף ההשפעה של פרשת בית ספר "שובו", אפילו היה מדובר בליקוי בחירות היורד לשורש העניין, לא הוכח".

יצויין, כי במהלך התקופה שבין החלטת המחוזי לפסיקת העליון ההפוכה היום, פעילים - חלקם חרדים - הספיקו להפיץ פשקווילים נגד בכר, ובשל כך בכירי רבני העיר יצאו במכתב חד משמעי להגנתו: "אנו רבני בת ים", נפתח המכתב, "באים לחזק את ידיו של ראש העירייה היקר מר יוסי בכר אשר עושה רבות ונצורות לטובתם של כלל תושבי בת ים, ואף פועל ביתר שאת לטובת הציבור הדתי והחרדי בעיר".

לדבריהם, "ראינו כי ישנם אנשי דלא מעלי שמדברים סרה נגד ראש העיר, ואף הגדילו לעשות בהפצת עלונים מלאים בדברי בלע ולשון הרע. לאור זאת אנו מברכים את ראש העיר שבס"ד יאריך ימים על ממלכתו ויזכה לאורך ימים ושנים מתוך עשיה ציבורית ברוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר