לתקן, לא להרוס

הרב מיכה הלוי מסביר: למה הפרטת הכשרות תפגע דווקא בציבור הכללי

"ההפרטה תגרום שימכרו בארץ נבלות וטריפות, הציבור הכללי יכשל וגם רמת הכשרות הבסיסית תרד פלאים", כך אומר רבה של פתח תקווה, ערב הדיון בבג"צ בעתירה נגד הרבנות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הגאון רבי מיכה הלוי, רבה של העיר פתח תקווה, התייחס הערב (שני) לבקשות להפריט את כשרות הרבנות הראשית ולאפשר לגופים פרטיים לפתוח כשרויות משלהם. ההתייחסות מגיעה שעות לפני ששופטי בית המשפט העליון ידונו מחר בבוקר בעתירה נגד "מונופול הכשרות".

לדברי הרב מיכה הלוי: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית, הדת והמדינה חד הם. על כן כל מסחר המזון המוצע לצרכנים ברחבי המדינה צריך להיות כשר, מזון כשר אינו צורך צרכני הכשרות אלא הוא מהותי במדינה כמדינת ישראל.

"רובו של עם ישראל מקפיד על כשרות בסיסית. הוא חפץ למצוא מזון כשר ולא להיכשל במזון שאינו כשר. על כן עניין הכשרות הוא ממלכתי ציבורי ולא פרטי. הכשרות הממלכתית היא זו המספקת לו את חפצו ומבוקשו האמיתי כיהודי".

באשר לטענות נגד הרבנות הראשית אומר רבה של פתח תקווה: "הכשרות הממלכתית המתנהלת ע"י הרבנות הראשית והרבנויות המקומיות הצליחה במשך עשרות בשנים שמסחר המזון בארץ על כל חלקיו יהיה ברובו ככולו כשר ברמת הכשרות הבסיסית. זהו הישג עצום למערך הכשרות של הרבנות הממלכתית".

"גם הגופים הפרטיים העוסקים היום בכשרות שמעבר לכשרות הבסיסית, מודים כולם שללא פיקוח הרבנות על כל מערך הכשרות לא היה ביכולתם להוסיף ולהדר". לדבריו: "ההפרטה תגרום שימכרו בארץ נבלות וטריפות, הציבור הכללי יכשל וגם רמת הכשרות הבסיסית תרד פלאים".

בסיום דבריו הודה הרב הלוי כי יש מה לתקן במערך הכשרות: "כל זה אינו אומר שאין מה לתקן ביעילות מערך הכשרות ועל כן הרבנות שוקדת מזה חודשים לגבש דו"ח מתווה לשיפור ויעול מערך הכשרות של הרבנות. זו הדרך הנכונה לתקן ולא להרוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר