במפתיע: שגריר רוסיה באו"ם לקה בלבו ומת

השגריר בן ה-65 מת במפתיע לאחר שלקה בלבו במשרדו. בהודעת רוסיה לא נמסרה סיבת המוות. השגריר נחשב לכזה שגיבה את פעילותו של פוטין בסוריה (חדשות, בארץ)

פוטין. השגריר הגן על מדיניותו (צילום: שאטרסטוק)

משרד החוץ ברוסיה פרסם הערב (שני) כי שגריר רוסיה לאו"ם ויטלי צ'ורקין הלך לעולמו. בהודעה שפרסמה מוסקבה לא נמסרה סיבת המוות או כל פרט אחר השופך אור על נסיבות מותו של השגריר שמת בגיל 65.

על פי דיווחים בכלי תקשורת בארה"ב, השגריר הובהל לבית החולים לאחר שחש ברע במשרדו בניו יורק. הוא פונה תוך כדי החייאה, אולם בבית החולים נקבע מותו של השגריר. על פי חלק מהדיווחים, צ'ורקין לקה בלבו ובדרך לבית החולים בוצעו בו פעולות החייאה שכאמור לא צלחו.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב פרסם הודעה בשמו של הנשיא ולדימיר פוטין בה נאמר כי "הנשיא נסער ממותו הפתאומי של השגריר".

"פוטין," נאמר בהודעה, "מעריך את פעילותיו של השגריר צ'ורקי שפעל רבות למען המדינה והיה שגריר מוכשר ואיש מקצוע אמיתי". האו"ם פרסם אף הוא הודעת אבל בה נאמר: "הארגון המום מהדיווח ושולח את תנחומיו למשפחתו של השגריר ולרוסיה".

צ'ורקין היה אחד השגרירים הנאמנים לארצו והגן על פעילותה של ארצו בסוריה ובחצי האי קרים. הוא לחם נגד כל המדינות שהתנגדו לפעולותיו של הנשיא פוטין ברחבי העולם.

לפני כשבוע וחצי, מתח השגריר הרוסי ביקורת חריפה על ארה"ב שהטילה עיצומים נוספים על חברות ואישים מאיראן לאחר הניסויים שביצעה טהרן בטילים בליסטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר