גורם מדיני: גם טראמפ לא יאשר בניה חופשית בהתנחלויות

בימין חוששים מהמשך הקפאת הבניה ביהודה ושומרון וכי נתניהו יסוג מהבטחתו להקים עבור מפוני עמונה ישוב חדש. גורם מדיני: "מדיניות טראמפ אינה שונה" (חדשות, בארץ)

נתניהו בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)

למרות הציפיות בירושלים מהממשל האמריקני החדש בוושינגטון, נראה שהמדיניות בנושא הבניה ביהודה ושומרון לא תשתנה בקרוב. בחדשות 10 פורסמו הערב (שני) אמירות של גורם מדיני בכיר הטוען כי אין הבדל של ממש בעניין ההתנחלויות בין ממשל אובמה לזה של טראמפ.

לדבריו, בפגישתו של הנשיא טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו בוושוניגטון, שני האישים דנו היכן ישראל תוכל לבנות והיכן לא. לדברי הגורם, "אפשר וממשל טראמפ לא יפרסם גינוי חריף על בניה ישראלית בירושלים, אך איש בישראל לא חושב שישראל תוכל לבנות התנחלויות חדשות מחוץ לגושים ללא כל הגבלה".

לפי שעה, הבעיה החדשה של ראש הממשלה נתניהו היא עם דרישת הימין לבנות ישוב חדש לתושבים המפונים של עמונה, כפי שהבטיח נתניהו.

היום פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה בה נאמר כי הבטחת נתניהו לתושבי עמונה נותרת בעינה. על פי ההודעה, ראש לשכתו של נתניהו התקשר לאביחי בוארון - ראש מטה המאבק של עמונה - ואמר לו כי נתניהו מחויב להסכם, ואין כל כוונה להפר אותו, אך החלטה זו נתונה לצוות המשותף שהקים ראש הממשלה והנשיא טראמפ שיעסוק בנושא הבניה בהתנחלויות.

בימין חוששים כי המפגש הידידותי בין נתניהו לטראמפ יבטל את ההבטחה שניתנה לתושבי עמונה להקמת יישוב חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר