מינוי חדש

זה היועץ לביטחון לאומי החדש של טראמפ

שבוע לאחר התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי, טראמפ מינה יועץ חדש. היועץ הנכנס הוא איש צבא בעל ניסיון רב. טראמפ: "הוא אדם עם המון ניסיון והמון כישרון" (חדשות בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הערב (שני) על מינויו של הרברט ריימונד מקמאסטר לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. בהצהרה של הנשיא בפלורידה, הוא התייחס למינוי ואמר: "הוא אדם עם המון ניסיון והמון כישרון. הסתכלתי וקראתי הרבה ביומיים האחרונים הוא נחשב מאוד בצבא ויש לנו הכבוד שיש לנו אותו".

היועץ החדש הוא גנרל בצבא ארצות הברית המשמש כיום כסגן מפקד פיקוד ההדרכה והאימונים של צבא ארה"ב. מדובר בקצין עטור ניצחונות שהשתתף בכמה מלחמות משמעותיות בשנים האחרונות.

במלחמת המפרץ עוטר היועץ החדש בכוכב הכסף, במלחמת עיראק פיקד על חלק מחיל השריון האמריקאי ובשנת 2010 היה אחראי על תכניות הצבא האמריקאי באפגניסטן.

כזכור, בשבוע שעבר התפטר היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, זאת לאחר שדווח כי משרד המשפטים האמריקני הזהיר את הנשיא טראמפ שפלין עשוי לשמש יעד לסחיטה של הרוסים, על פי הדיווח, פלין ניהל שיחה עם השגריר הרוסי עוד בעת כהונתו של הנשיא אובמה, ובה, כך על פי הפרסומים, הבטיח לרוסים שממשל טראמפ לא יטיל עיצומים נוספים על הרוסים. עוד נטען כי פלין שיקר לנשיא ולסגנו מייק פנס כשנשאל על השיחה עם הרוסים.

במכתב התפטרותו בשבוע שעבר כתב פלין כי תדרך את סגן הנשיא פנס במידע לא שלם לגבי השיחות שערך עם השגריר הרוסי, וזאת בשל קצב האירועים המהיר אותו עבר לפני שנכנס לתפקידו. פלין ציין במכתבו כי התנצל על הדברים בפני סגנו של הנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר