"התרסה נגד האסלאם"

שיחק שחמט עם ישראלי והושעה מהנבחרת

אח ואחות מאיראן נענשו על ידי התאחדות השחמט האיראני והושעו מהנבחרת ומתחרויות באיראן בגלל שהאחות שיחקה ללא רעלה ואחיה שיחק מול שחקן ישראלי (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

צמד שחקני שחמט איראניים צעירים, אח ואחות, נענשו על "התרסה נגד חוקי האיסלאם", זאת בגלל שבטורניר שבו השתתפו לאחרונה - האחות שיחקה ללא רעלה, והאח שיחק מול שחקן ישראלי.

השניים, דורסה דרחשאני בת ה-18 ובורנה דרחשאני בן ה-15, לא יורשו יותר להשתתף במשחקים של הנבחרת הלאומית וגם לא בתחרויות בתוך איראן.

הדיווח על כך מגיע מהיומון הבריטי "הטיימס", לפיו האחים דרחשאני, משחקני השחמט הצעירים המובילים באיראן, השתתפו לפני כחודש בטורניר שחמט בג'יברלטר, ובמהלכו התרחשו ה"תקריות". דורסה, שמתגוררת כעת בספרד בעקבות לימודיה, לא עטתה רעלה במהלך המשחקים כמצופה ממנה באיראן.

אחיה בורנה, שהשתתף באותו טורניר, חטא אף יותר כשהעז לשחק מול השחמטאי הישראלי המוערך, רב אמן, אלכסנדר חוזמן, שאף ניצח בעבר את גארי קספרוב כשהיה השחקן הטוב ביותר בעולם. עקב המשחק עם חוזמן נענש בורנה הצעיר על "התרסה נגד עקרון בסיסי של הרפובליקה האיסלאמית".

ארגון האופוזיציה למשטר האייתוללות, "הוועידה הלאומית להתנגדות של איראן" שמושבו בצרפת, דיווח כי יו"ר פדרציית השחמט האיראנית, מהרדד פהלוונזאדה, מסר לתקשורת האיראנית כי השניים "יטופלו בחומרה", וכי האיסור על השתתפותם במשחקי שחמט הוא רק הצעד הראשוני שננקט נגדם אם כי סביר להניח כי לפחות האחות לא תמהר לחזור לאיראן על כל מגבלותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר