שנאה, הסתה ואנטישמיות

מנהל 'יובלים': "הרעיון - לחנוק את החרדים, כך הם הולכים"

המאבק בשכונת קריית יובל בי-ם מקבל תפנית מזעזעת, עם התבטאויות השנאה של יחיאל לוי, מנהל מנהלת 'יובלים' - "לחנוק את החרדים" • יוסי דייטש: "אנטישמי, לא ראוי שיישאר בתפקידו" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן - פלאש 90)

זעזוע: תושבי קריית יובל ידעו לא מעט מאבקים בין התושבים החילונים לתושבים החרדים שבאו להתגורר בשכונה, אך הבוקר (שלישי) נחשפת זוועה אנטישמית של ממש, כנגד הציבור החרדי.

מנהל מנהלת 'יובלים', יחיאל לוי - שם מתנהל המאבק המרכזי בשכונה - הוקלט כשהוא מתבטא כי יש לחנוק את החרדים ורק כך הם יברחו מהשכונה.

בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל, נשמע מנהל המנהל הקהילתי יחיאל לוי כשהוא חושף בשיחה עם הרדיו את "שיטת העבודה" נגד החרדים: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

סגן ראש העיר יוסי דייטש עלה לשידור ותקף את האנטישמיות - כלשונו - כנגד הציבור החרדי. "זו התבטאות אומללה. האדם הזה התגלה כאנטישמי לא קטן אם הוא בא לקבוצה ואומר 'אני יחנוק אותם עד שהם יעזבו את השכונה'", אמר דייטש, "זו מדיניות של אדם שממומן על ידי משרד החינוך ועיריית ירושלים, לא ראוי שהוא יישאר בתפקידו אפילו שעה".

יוסי דייטש הוסיף ואמר כי "אם אדם היה אומר את הדברים האלה כלפי מגזר אחר, אתיופי או ערבי, הוא היה אומר שיחנוק אותם כדי שהם לא יקבלו את השירותים שלהם בשכונה - הייתה קמה מהומה, כולם היו רוצים את פיטוריו. תוך שעה אדם כזה צריך לקבל מכתב משר החינוך וראש העיר".

סגן ומ״מ עיריית ירושלים יצחק פינדרוס מסר ל״כיכר השבת״: "למינהל האנטישמי ולמנהל הגזען אין זכות קיום בארץ ישראל. אני דורש מראש העיר לפזר את הנהלת המינהל לחברי במועצת העיר להצטרף אלי ולא לתקצב את המינהל ומשר החינוך לפטר את הגזען הנאלח".

תגובת עיריית ירושלים: "הדברים שנאמרו אינם על דעתנו ומנהל המינהל אינו עובד עירייה. העירייה פועלת לתת מענה ענייני לכל צרכי התושבים זה לצד זה ולא האחד על חשבון השני. פעילותנו מוכיחה שאנו חותרים לאיזונים נכונים ולמתן מענה הולם לצרכים השונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר