המתנה דרוכה

בצהריים: גזר דינו של החייל אלאור אזריה

בשעה 12:00 יינתן בבית הדין הצבאי בקריה גזר דינו של החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, שהורשע בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. תומכיו צפויים לבוא ולהפגין (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלאור, נכנס הבוקר לבית הדין (תמונות: מוטי קמחי, ynet)

המתח בעיצומו: היום (שלישי) בשעה 12:00 יישמע באולם א' של בית הדין הצבאי בקריה בתל אביב גזר דינו של סמל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, לפני 11 חודשים. ראש ההרכב, אלוף-משנה מאיה הלר, תקריא את העונש שהחליטה, יחד עם השופטים, סגן-אלוף כרמל וואהבי וסגן-אלוף ירון סיטבון.

התביעה הצבאית דרשה לגזור עליו בין שלוש לחמש שנות מאסר, תוך ציפייה להתחשב בו ולנקוט ברף הנמוך של מתחם זה. עוד דרשה התביעה להטיל עליו הורדה לדרגת טוראי. ההגנה, מאידך, דרשה שאזריה לא יישב ולו יום אחד בכלא הצבאי.

אם אזריה יישלח לכלא הצבאי, עורכי דינו אילן כץ ואייל בסרגליק צפויים לבקש עיכוב בביצוע העונש, עד לפסק הדין בערעור שאותו הם מתכוונים להגיש. מדובר בהליך שעלול להימשך שלושה-ארבעה חודשים בבית הדין לערעורים בקריה. לפי ההערכות, אם העונש יכלול מאסר קצר, התובע הצבאי, סא"ל במיל' נדב וייסמן לא יתנגד לעיכוב הביצוע אך אם תושת על אזריה תקופת מאסר ממושכת של כמה שנים - התביעה תתנגד.

משפחת אזריה יוצאת הבוקר מביתה שברמלה

בהתאם לפסק הדין כבר בימים הקרובים יידרש החייל לעזוב את בסיס נחשונים שליד ראש העין, שבו שהה במהלך משפטו במעצר פתוח כעובד רס"ר, ולהתייצב בבית כלא צבאי - ככל הנראה כלא 6, הסמוך להר הכרמל ומיועד לכלואים לתקופות מאסר ארוכות. כעבור כשנה מקובל להעביר חיילים כלואים שנכלאו לכמה שנים לכלא אזרחי, אך ועדה מיוחדת במשרד המשפטים תתכנס לדון במקרה של אזריה בעתיד, במידת הצורך.

מבחינת אזריה וסביבתו, המאבק יימשך גם אחרי שמיעת גזר הדין - בהליך הערעור על הכרעת הדין עצמה, שבו הוא הורשע באופן נחרץ ומפורט בעבירת ההריגה ובהתנהגות שאינה הולמת. עורכי דינו של אזריה יוכלו להגיש את הערעור תוך 15 ימים מהיום. לדבריהם, שלד הערעור כבר נכתב, ועיקר הטענה בו: השופטים התעלמו מראיות רבות שהציגה ההגנה במהלך המשפט, ולכן יש לזכות את אזריה.

בין המתגייסים לסיועו של אזריה גם עורך הדין יורם שפטל שהבטיח כי ייפעל לשחרורו של אזריה כפי שפעל במשפטו המתוקשר של דאימניוק.

אזריה, מצדו, לא הביע חרטה על מעשהו, אך ביקש בשלב הטיעונים לעונש כי השופטים ינהגו בו "במידת הרחמים", בין היתר לאור עברו כלוחם מצטיין וללא דופי, והבעיות הרפואיות שמהן סובלים הוריו, בעיות שאף החמירו במהלך המשפט המתוקשר שהסעיר את צה"ל והחברה כאשר אביו לקה בתחילתו באירוע מוחי ואושפז בבית החולים.

בדומה לשלב הקראת פסק הדין, בצה"ל ובמשטרה ייערכו גם היום ביתר שאת עם מאות שוטרים כחולים וצבאיים שייפרסו בבית הדין שבבסיס שבמרכז תל אביב, וכן במתחם שרונה הסמוך, מתוך הערכה כי מאות ואולי אף אלפים יגיעו להפגין לאות תמיכה באזריה תוך דרישה להקל בעונשו כפי שהיה בעת פסק הדין.

תומכי אזריה מבטיחים להגיע בהמוניהם יחד עם הזמר אריאל זילבר, התומך באזריה, שישיר שיר מיוחד שחיבר ופרסם אתמול כאות תמיכה בו.

מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל ערוכה לדיון גזר הדין בעניינו של החייל אלאור עזריה, שיתקיים היום בסביבות השעה 12:00 בקריה בת"א".

"המשטרה תאבטח ותאפשר את קיומו התקין של דיון גזר הדין ואת הפגנת התמיכה, מחוץ לתחומי הקריה. כל זאת, תוך שמירה על הנפש, הרכוש, הסדר הציבורי, הכוונת התנועה ופגיעה מינימאלית בחיי השיגרה ובמרקם החיים של התושבים".

"יצויין, כי המשטרה מכבדת את רצון הציבור להביע את מחאתו, אך תאפשר זאת במגבלות החוק בלבד ובאופן שאינו פוגע בשגרת החיים התקינה ובביטחון הציבור".

"המשטרה לא תאפשר חסימת צמתים וצירים מרכזיים או כל פעולת שיבוש מכוונת של זרימת התנועה. המשטרה תבצע אכיפה נחושה ומחמירה כלפי מי שינקוט באלימות או יפגע בסדר הציבורי ותמצה עמו את הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר