אנטישמיות בירושלים • סערה

"סכנה ממשית לציבור"; דרעי, ליצמן וברקת: "לפטר אותו"

סערת ענק בעקבות דבריו של יחיאל לוי על הציבור החרדי. ליצמן דורש מהמשטרה לפתוח בחקירה בשל סכנה ממשית לציבור ודורש עם דרעי וברקת את פיטורי לוי מהתפקיד (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בשבט תשע"ז | 21.02.17
"לפטר". דרעי, ברקת וליצמן (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן קורא הבוקר (שלישי) לפתוח בחקירה נגד יחיאל לוי, מנהל מנהלת יובלים, שהתבטא קשות נגד הציבור החרדי כי יש לחנוק אותם בכדי שיעזבו את השכונה.

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

ליצמן פנה לממ"ז ירושלים ניצב יורם הלוי בדרישה לפתוח בחקירה נגד יחיאל לוי "בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי, לאחר שמר לוי הושמע בתקשורת כאומר 'יש לחנוק את החרדים'". לדברי השר ליצמן: "מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור".

השר ליצמן קרא בנוסף לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן "האיש אינו ראוי לתפקידו".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שיגר הבוקר מכתב למר אביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים, ולמר רוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי יובלים, בדרישה לסיים את העסקת יחיאל לוי.

מכתבו של ניר ברקת

"שמעתי בשאט נפש בגלי צה"ל הבוקר את דבריו של מר יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים", כותב ברקת, "בדבר מדיניות המינהל הקהילתי 'לחנוק' את החרדים בשכונה ולקיים פעילויות בשבת על מנת 'להכעיס'".

"לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשרד החינוך ולפיכך אבקשכם לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו", כותב ברקת.

בשיחה שקיים הבוקר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם שר החינוך נפתלי בנט, הביע בפניו השר דרעי זעזוע ושאט נפש נוכח דבריו הבוטים ומסיתים של יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים.

"אמירות כאלה אין להם מקום במקומותינו", אמר השר דרעי, "אדם כזה לא ראוי להחזיק בשום תפקיד ציבורי ובוודאי לא בשכונה רגישה כמו קריית יובל בירושלים".

השר בנט אמר לשר דרעי כי הוא זימן את מנהל המינהל לשיחת בירור ושימוע נוכח הדברים החמורים, וכי בדעתו לפעול בחומרה נגד התבטאויות מסוג זה.

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט, האחראי על המנהל, התייחס לציטוטים וכתב בטויטר: "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי החרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב ואמר כי "הדברים הקשים של יחיאל לוי יו"ר מינהל קהילתי יובלים מחזירים את ירושלים שנות דור אחורה. אפעל לקיום דיון בוועדת הפנים בכנסת האם ראוי שאדם שמתבטא במילים קשות שאלו, ראוי שיישאר מתפקידו כמשרת ציבור. אני בטוח שכל חברי הוועדה בראשות היו"ר דודי אמסלם, יחשבו שאינו ראוי".

הנהלת המינהל הקהילתי יובלים הגיבה לפרסום ומסרה כי "הנהלת המנהל הקהילתי מסתייגת מההתבטאות של מנהל המנהל. המנהל הקהילתי הוא גוף נטול סמכויות, וההחלטה היכן לפתוח גן ילדים או כל מוסד אחר נתונה אך ורק בידי עיריית ירושלים.

"המנהל הקהילתי מעניק שירותים קהילתיים ובהם שירותי תרבות לכל תושבי השכונה. האולם בבית טיילור הוא המקום היחיד בשכונה שיש בו אודיטוריום שניתן להקרין בו סרטים, ואין לכך כל קשר למיקום של האולם וחלק מהאוכלוסייה שמתגורר בסמיכות לו. שערי המנהל הקהילתי פתוחים בפני כל אדם, כך היה תמיד וכך יוסיף להיות".

כזכור, בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל, נשמע מנהל המנהל הקהילתי יחיאל לוי כשהוא חושף בשיחה עם הרדיו את "שיטת העבודה" נגד החרדים: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר