סערת "לחנוק" את החרדים

ריבלין: "הדברים צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי"

נשיא המדינה ראובן ריבלין מגנה את דברי מנהל מנהל הקהילתי בשכונת קריית יובל, יחיאל לוי ואמר כי הדברים מעוררים שאט נפש. ריבלין מחזק את ידי ראש העיר ברקת שפועל לסיים את תפקידו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין (צילום: חיים צח / לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתייחס הבוקר (שלישי) להקלטות של מנהל המנהל הקהילתי בשכונת קריית יובל, יחיאל לוי, ומגבה את החלטת ראש העיר ניר ברקת לפעול לסיום העסקתו: "עובד ציבור מחויב לציבור כולו – לא רק למגזרים מסוימים".

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

ריבלין כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שמעתי הבוקר בגלי צה"ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים".

לדבריו: "אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותם".

בסיום דבריו כתב ריבלין: "אני מחזק את החלטתו של ראש העירייה ניר ברקת לפעול כנגד הדברים שנאמרו הבוקר".

כזכור, בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל נשמע יחיאל לוי כשאומר: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר