התחייבות פומבית

בני ברק: עבודות הרכבת הקלה בעיר - לא בשבת

דובר העירייה מכחיש את הדיווחים לפיהם העיר בני ברק כביכול תאפשר את קיום העבודות לכריית מנהרות הרכבת הקלה, שהחלו השבוע - גם בשבת קודש (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כריית מנהרה לרכבת (צילום: מוטי קמחי - ynet)

העבודות שהחלו השבוע לבניית מנהרות הרכבת הקלה בגוש דן, לא יתקיימו בבני ברק בשבתות ובחגים. בהודעה שפרסם דובר העירייה אברהם טננבוים נאמר, כי "ההסכם בין הממשלה לעיריית בני ברק קובע חד משמעית כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות בשבת ובמועדי ישראל".

"המדינה, כצד בחוזה הזיכיון, לא תאפשר עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל", מדגיש הדובר שמוסיף: "בעקבות תחילת הפעלת מכונות חפירה לכריית המנהרות, יצאו פרסומים תקשורתיים כי מכונות אלו יופעלו על ידי הפועלים הסינים בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים. מאחר שהרכבת תפעל תת-קרקעית בתל אביב, ברמת גן ובבני ברק, הרי שניתנה פרשנות שגם בבני ברק יבוצעו עבודות החפירה גם בשבתות ובחגים".

העירייה סבורה, כי "לפרשנות זו אין כל יסוד, שכן בעת הכנת ההסכמים בין עיריית בני ברק לבין הממשלה, באמצעות משרד החשב הכללי, הוכן גם סעיף משפטי ברור על ידי עו"ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה, שקובע בבירור שבתחומי העיר בני ברק לא יבוצעו בשבתות ובחגי ישראל עבודות להקמת הרכבת הקלה".

"מלבד ספקולציות, אין כל יסוד ולא כל חשש בנושא. העבודות בתחומי העיר בני ברק יבוצעו בימי חול בלבד והם תואמו עם הצוות העירוני בראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר. אין לעירייה כל ספק שגם בעתיד יבוצעו העבודות רק בשיתוף פעולה ובהתאם להסכמים בין כל הצדדים", מסכם טננבוים.

כזכור, עבודות כריית מנהרות הרכבת הקלה החלו שלשום (ראשון) באירוע חגיגי ליד הבורסה ברמת גן, בנוכחות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ושגריר סין בישראל שהחברה הכורה מגיעה ממדינתו, ובתחילת הטקס התייחס כץ לסוגיית השבת ואמר: "אני מציע לגורמים הפוליטיים להתעסק בתחום האחריות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר