הפתרון לאפלייה בסמינרים?

ביטול דמי רישום, שלילת תקציב: תקנות האפליה החדשות

תקנות שאושרו על ידי שר החינוך ונחשפות לראשונה ב"כיכר השבת", מנסות להתמודד עם האפליה במוסדות החינוך באמצעות שורת סנקציות. ביניהן: התקציבים שישללו - לא יוחזרו למוסדות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון ויונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": בשבועות הקרובים, צפוי יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי האחראי מטעם ש"ס על הטיפול באפליית הבנות הספרדיות, לפרסם את תקנות ועדת החינוך נגד מנהלי מוסדות - בפרט סמינרים - שיפלו בנות ספרדיות רק בגלל היותן מבנות עדות המזרח.

"כיכר השבת" חושף לראשונה חלקים מרכזיים מהתקנות שח"כ מרגי צפוי להציג - תקנות שככל הנראה יעוררו סערה בקרב מנהלי הסמינרים. התקנות קיבלו בימים האחרונים את אישורו של שר החינוך נפתלי בנט, זאת לאחר שסוכמו במסגרת ישיבות משותפות של צוות השר ולשכת היועץ המשפטי של משרד החינוך. עם זאת, יתכן ויחולו שינויים כאלה ואחרים ברשימת התקנות הסופית.

במרכז התקנות, הסנקציות שמופעלות כנגד הסמינרים המפלים. עד היום, כאשר הוכח שבת לא התקבלה לסמינר בשל היותה מזרחית - התקציב לסמינר היה נשלל זמנית. לאחר מספר ימים, במידה הבנות היו מתייאשות ובוחרות בסמינר אחר, המוסד שסירב לקבל אותן היה פונה למשרד החינוך, מתלונן על מצוקות תקציביות ומבקש את התקציב שנלקח ממנו.

כעת, לפי תקנות החדשות, מנהלי מוסד שישלל ממנו תקציב כספי - לא יוכלו לבקש חזרה את התקציב גם אם הבת שסורבה התקבלה למוסד אחר. כך, שהתקציב ישלל ללא אפשרות של החזרה. מה שירתיע את המנהלים יותר.

ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מבקש להציג את התקנות כהישג של המפלגה במלחמה באפליה, ולכן יתכן והתקנות המלאות יפורסמו במהלך ישיבת הסיעה השבועית שתהיה פתוחה לתקשורת - מעין מסיבת עיתונאים פנים-חרדית.

חשיפת "כיכר השבת", בשבוע שעבר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר