האם פרצה בבכי סוער

גזר הדין: העונש של אלאור אזריה - שנה וחצי מאסר בפועל

שופטי בית הדין הצבאי המיוחד, גזרו בדקות האחרונות את דינו של 'החייל היורה מחברון' לשנה וחצי מאסר בפועל. לפי כל ההערכות, הפרשה שטלטלה מדינה שלמה לא הסתיימה, וצפוי ערעור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)

החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, שמע בדקות האחרונות את את גזר דינו בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב: שנה וחצי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי, והורדה לדרגת טוראי, לאחר שראש ההרכב, השופטת מאיה הלר פרסה את הנימוקים לעונש, לכאן ולכאן, במשך יותר מחצי שעה.

אזריה יחל לרצות את עונשו בכלא 6, בעוד כשבועיים - ביום ראשון 5 במרץ.

סנגורו של אזריה, אילן כץ, אמר בתום הדיון כי "העונש שנקבע ביחס לעבירה שבה הורשע הוא עונש קל". הסנגורים יוכלו להגיש ערעור בתוך 15 ימים.

מתחם העונש כפי שהוזכר על ידי השופטת, הוא בין שנה וחצי לארבע שנים, כשאחד השופטים שקל להחמיר אף יותר.

זמן מה קודם לכן פנה אביו, צ׳רלי אזריה, ליושבים באולם ולמפגינים בחוץ: "אין לנו ציפיות, נקבל את גזר הדין. מבקשים שאף אחד לא יפתח את הפה. אני מבקש לשמור על איפוק. אנחנו אוהבים את החיילים".

כחצי שעה לפני הקראת גזר הדין, הגיעה משפחת אזריה למקום, מביתה שברמלה. המשטרה נערכה מחוץ למקום בכוחות מתוגברים, לאור האירועים הסוערים בעת הרשעת אלאור אזריה. אז, כזכור, מאות מפגינים ניסו לחסום את הצומת הסואן, וחלקם השמיעו קריאות הסתה נגד הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, דוגמת "רבין מחפש חבר".

האירוע שמטלטל ומסעיר את המדינה כבר כמעט שנה החל כזכור בניסיון פיגוע דקירה נגד חיילים מחטיבת כפיר, בעיר חברון. שני המחבלים נורו מיידית, אך כשהגיע לזירה החייל אלאור אזריה בתום האירוע, הוא כיוון לפתע את נשקו אל עבר אחד מהמחבלים שעדיין היה חי, וירה כדור בודד אל ראשו.

מעשה זה, שתועד על ידי פעיל ארגון השמאל 'בצלם' אבו שמסיה, גרר נגדו תגובות קשות מצד שר הביטחון דאז משה יעלון והרמטכ"ל איזנקוט. אלאור אף נעצר ונלקח באזיקים לכלא הצבאי, ותמונתו זו הקפיצה מדינה שלמה.

תחילה אף הואשם אזריה בסעיף רצח, אך לאחר מכן הוא שונה לסעיף הריגה, והחייל הועבר לכלא פתוח בתוך בסיס צבאי.

לאחר טלטלות ציבוריות ומשפטיות בלתי פוסקות בפרשה זו, ותחינת ההורים בשלב הטיעונים לעונש "לגלות חמלה כלפי בננו", הגיע השיא ברביעי בינואר האחרון, עת הורשע אזריה בעבירת הריגה.

שר החינוך נפתלי בנט תקף את גזר הדין של החייל אלאור אזריה שנשלח לשנה וחצי מאסר בפועל. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב בנט כי "ביטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית לאזריה שנשלח להגן עלינו, התהליך זוהם מייסודו". בנט הוסיף: "אסור שאלאור יישב בכלא, כי כולנו נשלם את המחיר".

גם שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט שלח לשר הביטחון ליברמן ולרמטכ"ל איזנקוט בקשת חנינה לאלאור אזריה, לאחר שנגזרו עליו 18 חודשי מאסר.

בפניה רשמית לליברמן ולאיזנקוט כתב גלנט: "פרשת הירי של אלאור אזריה גבתה מחיר כבד מצה״ל ומהחברה הישראלית כולה. היא החריפה שסעים קיימים ויצרה קרעים חדשים ומיותרים.

''כל אזרחי המדינה, מימין ומשמאל, נפגעו מאותו הרגע בו בוצע הירי השגוי בחברון על ידי החייל אלאור אזריה, לפני כמעט שנה. עלינו לזכור: גם חייל שטעה הוא חייל שלנו. כפי שאנו דואגים להשיב חייל שנפצע וכפי שאנו חייבים לחלץ כל חייל שנפל בשבי, עלינו לדאוג לחייל ששגה, גם כאשר השגיאה היא חמורה ודרמטית''.

גלנט ציין במכתבו כי נקודת החיכוך בין צבא לאוכלוסיה אזרחית היא מרחב מורכב ורווי אתגרים, כלשונו. ''לקחים צריכים להיות מופקים מהאירוע הזה, אך כתפיו של חייל אחד צרות מכדי להטיל עליהם את כל כובד האירוע. לאור העונש שהחייל ריצה עד כה במעצר, ולאור הצורך באיחוי הקרעים המחריפים בין חלקי העם, עלינו לגלות גם שכל ישר ומידת רחמים''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר