התגובות לגזר הדין

"להעניק חנינה לאלאור אזריה - כאן ועכשיו"

מיד לאחר פרסום גזר דינו של החייל היורה מחברון, אלאור אזריה - שנה וחצי מאסר בפועל - קראו הפוליטיקאים להעניק חנינה לאזריה בכדי למנוע את ישיבתו בכלא על מעשיו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלאור אזריה עם אביו, הבוקר (צילום: Jim Hollander/POOL/flash90)

משפט אלאור אזריה: שעה קלה לאחר שבית הדין הצבאי בקריה שבת"א גזר בצהריים (שלישי) את דינו של החייל היורה אלאור אזריה, שנה וחצי מאסר בפועל, החלו בכירי הפוליטיקאים ממפלגות הימין לקרוא להעניק חנינה לחייל בכדי שלא ישב בכלא יום אחד.

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט אמר: "בטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית לאלאור אזריה, שנשלח להגן עלינו. התהליך זוהם מיסודו. אסור שאלאור יישב בכלא, כי כולנו נשלם את המחיר".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי קרא לחנינה: "כעת לאחר גזר הדין, אלאור אזריה ראוי לחנינה, כדי שיוכל לשקם את חייו וכדי לסיים את הפרשה שקורעת את כולנו כל כך הרבה חודשים".

שר המודיעין והתחבורה ישראל כץ אמר: "בית הדין אמר את דברו- ההליך המשפטי מוצה . כעת הגיע העת לחנינה .להחזיר את אלאור הביתה". רגע משעשע נרשם כאשר כץ צייץ את תגובתו בשיאה של הקראת גזר הדין, עוד בטרם פורסם העונש שהוטל על החייל.

שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט שלח לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל גדי אייזנקוט בקשת חנינה לאלאור עוד היום: "כפי שאנו דואגים להשיב חייל שנפצע וכפי שאנו חייבים לחלץ כל חייל שנפל בשבי, עלינו לדאוג לחייל ששגה, גם כאשר השגיאה היא חמורה ודרמטית".

יו"ר סיעת 'יש עתיד' ח"כ עופר שלח: "גזר הדין במשפט אלאור אזריה צריך להיות נקודת הסיום של הפרשה הכאובה הזו. צריך לומר די לפוליטיקאים שניסו לקושש פופולריות זולה על גבם של אלאור ומשפחתו, תוך איום על ערכיו של צהל ויכולת מפקדיו להוביל אותו.

שלח יצא נגד הקריאות לחנינה: "איש אינו שמח לראות את אלאור נכנס לכלא, למרות שעשה מעשה שלא ייעשה. אבל חנינה מיידית תשים ללעג את המערכת הפיקודית והמשפטית של הצבא. לאלאור פתוחות מספר דרכים להמתקת העונש, ואם לא יבחר בהן או לא ייענה, אזי ניכוי שליש, פירושם תקופת מאסר מינימלית, וכך צריך להיות".

ח"כ מוטי יוגב הגיב: "מלכתחילה סברתי שאירוע מזירה מבצעית, צריך היה לסיים בתחקיר מפקדים צבאי ובמידת הצורך, גם בשיפוט אלוף הפיקוד".

יוגב פנה למשפחת אזריה: "טוב יעשה החייל אלאור עזריה, אם ישוב למפקדיו, לאלוף הפיקוד ויבקש ממנו הקלה מירבית בענשו. טוב יעשה אלוף הפיקוד אם כך ינהג ויקל בעונשו של החייל ככל הניתן. כך ימנע סבל נוסף מהחייל וממשפחתו ופרשה זו שאינה חד ערכית, תבוא אל מקומה באיזונים הנכונים".

ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה: "סוגיית אלאור אזריה הייתה אמורה לידון במסגרת תחקיר מבצעי ולהישאר בשורות צה"ל כמקובל. כל ההליך המשפטי זוהם בהתערבות של גורמים מבחוץ, כך שלמרות שהעונש נחשב יחסית קל, אלאור לא אמור לשבת בכלא אף לא יום אחד.

"אלאור חייל צה"ל ועל מפקדיו למצוא את הדרך לחון אותו ולתמוך בחייל ובמשפחתו בתהליך הריפוי שצפוי להם , לצה"ל ולחברה הישראלית כולה".

ח"כ נאוה בוקר הגיבה: "גזר הדין שניתן היום הוא תעודת עניות למערכת המשפט. העונש שנפסק אינו מידתי, אינו סביר ומתעלם מהנסיבות המיוחדות של האירוע ומההשפעה על הציבור. חייל שחיסל מחבל שרגע לפני פגע בחבריו וניסה לרוצחם - לא צריך לשבת ולו יום אחד בכלא".

יו"ר יחד הח"כ לשעבר אלי ישי: "ראש הממשלה ושר הבטחון, תם זמן הדיבורים והגיע זמן למעשים. חנינה כאן ועכשיו. חיילינו אינם בשר תותחים. המסר הועבר, צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, צבא מוסרי מגבה את חייליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר