סערת "לחנוק" את החרדים

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "להילחם בהסתה המתמדת נגד החרדים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס לסערת ההתבטאות נגד הציבור החרדי בקרית יובל. בנאום בכנסת אמר: "העוני הוא לא רק עוני כלכלי, אלא גם עוני בדעת. קורא להילחם בהסתה המתמדת על ידי אנשים נושאי משרות בכירות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: שלומי כהן )

ח"כ מיכאל מלכיאלי התייחס במסגרת נאומי בני דקה במליאת הכנסת לסערת ההתבטאות "לחנוק את החרדים" של מנכ"ל מינהל 'יובלים' יחיאל לוי.

מלכיאלי פתח את דבריו: "היום הכנסת מציינת את יום המלחמה בעוני. העוני הוא לא רק עוני כלכלי, אלא גם עוני בדעת. הבוקר קמנו שוב לפרסומים, שאדם שמכהן בתפקיד בכיר במשרד החינוך מרשה לעצמו להבטות צריך לחנוק את הציבור החרדי בכדי שלא לגור במקומות מסוימים, ולעשות הכל בכדי להלחם בדבר הזה".

לדבריו: "במכתב ההתנצלות שלו הוא כותב לא הבעתי את דעתי האישית אלא להגדיר תמונת מצב'. ואני אומר עד מתי. ברור שאם זה היה קורה לעדה האתיופית או לערבים היו כולם יוצאים וקוראים להקים ועדה, ובצדק. וכשזה כעובר על הציבור החרדי זה עובר בשקט מוחלט.

הח"כ מש"ס ביים את נאומו: "אני קורא לכנסת להילחם בהסתה המתמדת על ידי אנשים נושאי משרות בכירות".

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

יצוין כי מוקדם יותר יחיאל לוי התנצל ובמכתב ששיגר ליו"ר המינהל, כתב לוי: "השתלשלות האירועים ביממה האחרונה ובהם צוטטתי בתקשורת באופן לא ראוי ולא הולם מחייבים אותי הסברים.

"ראשית, ברצוני להתנצל על אופן ההתבטאות אשר לא הולם את תפקידי כמנהל מינהל קהילתי ופוגע ביחסים המורכבים והעדינים אותם עמלתי קשות לשמר ולשפר בין הקהילות השונות המרכיבות את שכונת קריית יובל.

"שנית, ברצוני להבהיר שהדברים נאמרו כתיאור מצב, באופן לא מוצלח ולא נכון על ידי, ולא כאמירה שכך יש לפעול או הבעת עמדתי האישית בנושא".

כזכור, בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל נשמע יחיאל לוי כשאומר: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר