תקנות הסמינרים מעוררות סערה

"אם הסנקציות לא יהיו בהסכמה, נראה לש"ס איך נלחמים"

חשיפת תקנות האפליה החדשות מעוררת חילוקי דעות ביהדות התורה. ב'דגל התורה' אמרו כי ייאבקו בסנקציות, אולם ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ מאיר פרוש כבר הביע תמיכה עקרונית בתקנות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Michal Fattal/Flash90)

חילוקי דעות ביהדות התורה: בכירים ב"דגל התורה" מגיבים הערב (שלישי) לתקנות החדשות נגד מנהלי מוסדות מפלים שנחשפו ב"כיכר השבת". לדברי הבכירים, מדובר בתקנות שחלקם התקבלו בצורה חד צדדית. "לא נשתף פעולה אם לא תהיה הידברות" הוסיפו. מאידך, ל"כיכר השבת" נודע כי סגן שר החינוך מאיר פרוש הביע תמיכה עקרונית בתקנות.

הבכירים מ"דגל" הוסיפו כי הם נחשפו רק הערב לראשונה לחלק מהתקנות, אולם את חלקם הכירו קודם לכן. לדבריהם, "מדובר בתקנות שחלקם התקבלו ללא תיאום", ולכן הם יתנגדו ליישומן ולא ישתפו איתן פעולה.

"הבעיה הגדולה שלנו היא עם הסנקציות. ש"ס אמרה שהתנגדה לחוק שמאיר כהן קידם כי הוא בא נטו להכעיס וללא תיאום. כאן אכן מדובר בניסיון לדאוג לבנות ולא להכעיס, אבל לא יתכן שהתקנות יתקבלו ללא תיאום איתנו" אומרים ביהדות התורה.

גורם נוסף ב"דגל התורה" אמר ל"כיכר השבת": "הכרתי חלק מהתקנות, אבל לא ידעתי על הסנקציות. אנחנו יודעים להילחם" הזהיר.

הפרסום ב"כיכר השבת", הערב. הקליקו לכתבה המלא

יצוין, כי יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי הצהיר בחודש האחרון בשיחה עם "כיכר השבת" כי אם התקנות שלו לא יתקבלו, הוא יפרוש מהעיסוק באפליה - נושא עליו הוא הופקד על ידי אריה דרעי.

כמו כן, לא ברור אם דרעי אכן יכנס בשבוע הבא מסיבת עיתונאים בנושא - כפי שתכנן - בכדי להציג את התקנות, זאת בשל העובדה שפרסומם המוקדם גורר התנגדויות מצד יהדות התורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי סגן שר החינוך מאיר פרוש הביע תמיכה עקרונית בתקנות החדשות: "אולי יהיו שינויים קטנים כאלו ואחרים אבל בעקרון הוא תומך" אמר גורם המעורה בפרטים.

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ח"כ בדגל התורה התבטא הערב וסיכם: "אם התקנות יגיעו בהסכמה נחיה איתן, אם זה יהיה בכוחנות נראה להם מי בעל הבית. נראה להם איך נלחמים".

מוקדם יותר נחשפו לראשונה ב"כיכר השבת" התקנות החדשות עליהן עמלו יעקב מרגי וצוות השר נפתלי בנט.

הפלת חוק האפלייה בכנסת. בשבוע שעבר (ערוץ הכנסת)

עיקרי התקנות שפורסמו לראשונה ב"כיכר השבת":

א - מטרת התקנות היא להסדיר את הליך הרישום ושיבוץ תלמידים במוסדות חינוך על ידי הרשות המקומית. כך שעד סיום שנת הלימודים תשע"ז ידע כל תלמיד המתגורר בתחומי הרשות המקומית היכן הוא צפוי ללמוד בשנת הלימודים תשע"ח.

ב - לאחר החלטת השיבוץ, מנהל המוסד מחויב על פי דין למלא אחר הוראות הרשם הראשי בנוגע לשיבוץ, שזה אומר: לרשום ולקלוט את התלמיד במוסד החינוכי שנקבע ע"י הרשם.

ג - ביטול דמי הרישום. עד היום היו גובים סך של 150 ש"ח בכל סמינר. לפי התקנות החדשות, אין יותר מושג של דמי רישום.

ד - באם מנהל מוסד החליט שלא לנהוג בהתאם להנחיית השיבוץ שנקבעה, משרד החינוך ינקוט נגדו הליכים בהם

1. חסימת תקציב או קיזוז תקצוב.

2. שלילת תקציב.

3. ביטול אישור העסקה של מנהל ביה"ס ועובדי הוראה נוספים.

4. ביטול רישיון המוסד.

5. הטלת מגבלות נוספות על המוסד החינוכי הבעלות והנהלת המוסד כולל עובדי הוראה בהתאם לסמכויות משרד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר