אלאור אזריה - דגל שחור מעל המוסר היהודי // עו"ד דב הלברטל

לא רק שאזריה הולך לכלא, אלא יחד איתו הולך המוסר היהודי, כפי שהתגלה בתגובות כלפיו. אזריה, ותומכיו הם התגלמות הדגל השחור שמתנוסס היום מעל המוסר היהודי (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
אזריה ואמו בבית הדין הצבאי. היום (צילום: ג'ים הולנדר)

אזריה צריך ללכת לכלא. אסור לתת לו חנינה. הוא הרג מחבל. לא אדם תמים. ממש לא. אבל זה כמו להרוג שבוי. מה היה אומר הימין, אם אזריה היה הולך לבית כלא, והורג שם מחבלים כלואים עם דם על הידיים. הוא עשה אותו דבר.
היה מזל שהאירוע צולם והופץ בסרטון של ארגון בצלם. כל העולם ראה את זה, ובוחן את אמות המידה המוסריות של העם היהודי. של מי שאמור להיות אור לגויים. זה טוב לא רק למוסר הישראלי ולאתיקה של צה"ל, אלא בראש ובראשונה למוסר היהודי.

אבל כמה מצער וצפוי. המון העם הימני, שהכיבוש השחית את תודעתו, מוכיח על המפולת המוסרית בה הוא שרוי, מפולת שהוארה בירייה אחת שירה אזריה. ההדרדרות המוסרית טושטשה במשך שנים רבות באופן המטויח בו טיפל הצבא במקרים דומים. פעם היה מקובל להרוג שבויים כפותים. תשאלו את אנשי כך.

אזריה התקבל במחיאות כפיים בהיכנסו לאולם בית המשפט. הוא נערץ על רוב העם. אני מניח שהוא נהנה מכל רגע. הוא באמת היה מחויך כל הזמן. מדושן עונג. הרי הוא הפך לגיבור לאומי. רגע לפני היריה אף אחד לא הכיר אותו. פתאום כל המדינה וכל העולם מדבר עליו. בשביל זה, כדאי אפילו להיכנס קצת לכלא, כי אחרי שהוא ישתחרר, מעמדו יהיה של גיבור-על. יכתבו עליו כתבות צבע בעיתונים. יהיה מחוזר בכל תוכניות הטלוויזיה. הוא יסתובב בעולם כקול המוסרי האוטנטי של חיילי צה"ל בעידן המודרני, ושל האומה כולה. אורוקל מוסרי. הוא יינשא על כפיים מעל כל במה.

הרי הוא גם מחובק על ידי כל חיילי פלוגתו, שאלו הנורמות שלהם. כל חיילי צה"ל עומדים מאחוריו. כמה עגומה היא ההשחתה המוסרית של צעירים אלו, ובפרט של הצעירים הדתיים. אלה בכלל רואים בו אב טיפוס של יהודה המכבי. גיבור שאינו חת מפני השמאלניים ורפי השכל והמוסר, ושל הגויים המושחתים, ומראה לעולם כולו כיצד צריך לטפל במחבלים.

חשבנו אולי שהמקרה המהדהד הזה יביא להפנמת ערכי המוסר היהודי. אלו שמהם אנו שואבים, ובהם מתהדרים ביחס לגויים. אבל דבר לא הופנם. להפך. הקול המוסרי הדתי התגלה כמוביל במסע ההשחתה. הוא היה הראשון להצדיק את אזריה. לטפוח על שכמו. להאשים את השופטים כמעוולים וחשוכים. לדידם, בית המשפט הוא בכלל קונספירציה של אנשי השמאל. לדידם, גם הרמטכ"ל ושר הביטחון, שהגיבו מידית באומץ והתגלו בהגינותם המוסרית, הם בעצם אפסים רופסים, שחוששים מהעלה הנידף של תגובת האומות.

לכן, לא רק שאזריה הולך לכלא, אלא יחד איתו הולך המוסר היהודי, כפי שהתגלה בתגובות כלפיו. כי אזריה, והמון תומכיו, הם התגלמות הדגל השחור שמתנוסס היום מעל המוסר היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר