לא מסתתר

דאעש מודה: כך ירינו רקטות מסיני לישראל

ארגון המדינה האסלאמית קיבל את האחריות לירי רקטות לעבר שטח ישראל, ירי שנפל בשטח פתוח ללא נפגעים או נזק. לטענת הארגון מדובר בירי תגובה על חיסול של בכיריו (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יציאת הרקטות מכן השיגור המאולתר (צילום: מתוך פייסבוק)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לקח אמש (שלישי) אחריות לירי הרקטות שלשום ששוגרו מחצי האי סיני והתפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול סמוך לגבול מצרים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירוע.

שיגור הרקטות בוצע על רקע טענות ארגון דאעש יממה לפני הירי כי מל"ט ישראלי חיסל חמישה מאנשי הארגון ברפיח המצרית. בדיווח של סוכנות הידיעות אל-אעמאק של דאעש נטען כי התקיפה הייתה בשבת, בכפר שיבאנה באזור הדרומי של רפיח.

אחד ההרוגים הוא מוחמד עאדל עיד, המכונה חטאב אל-מקדסי, פעיל סלפי ברצועת עזה. קודם לכן פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש תמונה של אל-מקדסי.

כידוע שלוחה של הארגון הקיצוני פועלת בסיני לאחר שנשבעה אמונים לדאע"ש וזו לא הפעם הראשונה שהיא מנסה לפגוע במטרות ישראליות.

ההתחממות בגזרה נרשמה לפני כעשרה ימים, אז רקטות נורו לעבר אילת מחצי האי סיני. שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ואחת התפוצצה בשטח פתוח. למחרת קיבלה שלוחת דאעש את האחריות לירי. כשעתיים לאחר הירי אל אילת, דיווח משרד הבריאות של חמאס בעזה על שני הרוגים וחמישה פצועים בתקיפה של ישראל באזור רפיח.

גורמים בצה"ל טענו לאחר מכן כי ייתכן שאת התקיפה הזו ביצעו דווקא המצרים ולא חיל האוויר הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר