מוות בעריסה

ח"כ מקלב: משטרת ישראל חוששת לאשר שחרור גופות תינוקות

ח"כ אורי מקלב הביע מחאה כנגד הכוונה לאשר הליך אשר יחייב ניתוחי תינוקות שנפטרו ממוות בעריסה. "נוכחנו לדעת כי משטרת ישראל חוששת לאשר את שחרור גופת הנפטר" (ארץ)

ח"כ אורי מקלב (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר-הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) הביע מחאה תקיפה כנגד הכוונה לאשר הליך אשר יחייב ניתוחי תינוקות שנפטרו כתוצאה ממוות ללא סיבה ידועה וזאת בכדי לברר את סיבת המוות.

במהלך דיון שהתקיים בוועדה לזכויות הילד, ביקשו המשתתפים, נציגי ארגונים שונים לאשר תקנות אשר יביאו בסופו של הליך לעיכוב קבורת התינוקות הנפטרים ואף יחייב ניתוחים שלאחר המוות.

"נוכחנו לדעת כי משטרת ישראל חוששת לאשר את שחרור הנפטר על אף שהראיות בשטח מובהקות ומשליכים את האחריות על המכון לרפואה משפטית תהליך אשר מעקב את הליך הקבורה וגורמים עוגמת נפש וצער גדול למשפחה", אמר ח"כ מקלב.

הארגוניים מבקשים לאשר הליך מדורג לפיו על המשפחות יהיה לאשר את הסכמתם לבדיקות חיצוניות ובאים לא יישאו פרי ינתחו את התינוק הנפטר, "הליך זה", אומר ח"כ מקלב, "יחייב ויעודד את נתיחת הנפטרים שכן כל בדיקה שתהיה אפילו במעט לא ברורה תוביל לנתיחה, מגמת הדיון ברורה, בשעה הכי קשה מכבידים על המשפחה בעוד עיכוב ועוד צער, במקום בדיקות נוספות שעל פיהם ניתן לקבוע את סיבת המוות".

"סיירתי באחרונה עם וועדת המדע של הכנסת במכון לרפואה משפטית באבו כביר ונוכחנו לדעת כי אף הם אינם מעוניינים בנתיחות, קיימים הרבה דרכים נוספות לקביעת המוות מלבד הנתיחה" מציין ח"כ מקלב ומוסיף: בשונה ממדיניות אחרות בעולם שם לא כל הנפטרים נכנסים לסטטיסטיקה אלא רק הנפטרים ממוות בעריסה, בישראל כל הנפטרים נכנסים לסטטיסטיקה עקב מיעוט הנתיחות, עדיין ישנה ירידה במספרים ואף השיעור נמוך יותר מבשאר העולם, לא רק הגברת המודעות והידיעה למקרים הללו מפחיתה את מקרי המוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר