ממצאים חלקיים

החקירה: אין ראיה שהדריסה באום אל חיראן הייתה פיגוע

שורת ליקויים חמורה, שסיכנה את חיי השוטרים באירוע הדריסה בחודש שעבר בכפר הבדואי, נחשפת בבדיקת מח"ש, שאף לא מצאה אישוש כלשהו לכך שהיה זה פיגוע - כפי שטענה המשטרה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת האירוע, מהאוויר (צילום: באדיבות המשפחה)

ממצאי בדיקת מח"ש סביב אירועי אום אל-חיראן ממשיכים להצביע על כשלים חמורים בהתנהלות המשטרה, וכבר ברור כי ירי האזהרה לעבר הרכב בו נסע אבו אלקיעאן בוצע מוקדם מדי, וכי השוטרים ביצעו ירי לא מידתי שעלול היה לגרום לנפגעים אצלם.

כזכור, לפני כחודש הגיע כוח משטרתי לאבטח הריסת מבנים בלתי חוקיים בכפר אום אל-חיראן, ושהתקרב לעבר הכוח המשטרתי רכב שעורר את חשד השוטרים הם פתחו לעברו בירי ופצעו את הנהג.

בשלב זה, הרכב המשיך בנסיעה ודרס למוות את רס"ב ארז עמדי לוי (34), שהיה בכוח האבטחה. מאוחר יותר מת מפצעיו הנהג, מוסא אבו אלקיעאן בן ה-47, מורה בכפר שלא נרשם בעברו כל רקע וחשד לאומני.

התיעוד האווירי של הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, חלקים מממצאי בדיקת המחלקה לחקירת שוטרים, שנחשפו בערוץ 20, מעלים בסבירות גבוהה כי לא היה צורך מבצעי בירי האזהרה לעבר רכבו של אבו אלקיעאן, וכי הוא בוצע מוקדם מדי. כמו כן, עלה מהבדיקה כי בהמשך אירעה תקלה מבצעית נוספת, כששוטרים ביצעו ירי לא פרופורציונלי, מבלי להתחשב במיקום שוטרים נוספים בזירה, וזאת באופן שעלול היה לגרום לנפגעים בקרב המשטרה.

כמו כן, גם נבדקת במח"ש האפשרות כי חלק מהשוטרים שירו, חשבו שנפתחת לעברם אש, מה שגרם לירי דו-צדדי מסוכן ביותר.

יצויין, כי תוצאות הבדיקה אינן סופיות ובמח"ש ממתינים לבדיקות בליסטיות ובדיקות נוספות.

הנהג שדרס, אבו אל-קיעאן

לדברי גורמים במשטרה, חשוב להבהיר כי השוטרים שירו, כולל זה שביצע את ירי האזהרה לעבר הרכב, ציינו כי חשו איום ממשי וכך פירשו את המצב באותו הרגע. זאת ועוד, המתחם היה חשוך והיה קושי לזהות את מיקומי הכוחות והאיומים בו.

לפי הכוחות בשטח כפי שנשמעו בעדותם במח"ש, הם לא יכלו לפרש אחרת את הסיטואציה מלבד ניסיון לבצע פיגוע. אלא שבמח"ש לא מצאו כל ראיות כי אבו אלקיעאן ניסה לבצע פיגוע, או איזשהו ממצא שניסה להעיד על כוונותיו.

ממח"ש נמסר בתגובה: "בדיקת מח"ש עדיין לא הסתיימה, רק כאשר תסתיים נוכל לפרסם את ממצאיה". ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל כגוף אוכף חוק ממתינה לסיום החקירה במח"ש. במקרים רבים מקרות האירוע המידע שמועבר לציבור כולל דיס-אינפורמציה. אנו מציעים להמתין לתוצאות החקירה ולא להתרשם מאמירות כאלו ואחרות של גורמים שאינם בקיאים בפרטי האירוע והחקירה".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל כגוף אוכף חוק ממתינה לסיום רשמי של החקירה שעודנה מתנהלת במח"ש. המידע המועבר לציבור כולל דיסאינפורמציה ואי דיוקים רבים, כפי שקרה לצערנו פעמים רבות מאז קרות האירוע. אנו מציעים להמתין לפרסום תוצאות החקירה הרשמית ולא להתרשם מאמירות כאלו ואחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר