מה המחלה שאנשים הכי חוששים ממנה?

מחקר מרתק שנערך באוניברסיטת ג'ון הופקינס בארה"ב גילה מה המחלות שבני אדם הכי חוששים מהן. באופן מפתיע שתי המחלות הראשונות - אינן מסכנות חיים באופן מיידי (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר שנערך לאחרונה בידי חוקרים מאוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית, בו נסקרו מעל ל-2,000 בני אדם, נמצא כי הדבר שרובם חוששים ממנו יותר מכל הוא לאבד את מאור עיניהם.

לאחר עיוורון, המצבים הבריאותיים שמפחידים את האמריקאים ביותר הם מחלת האלצהיימר שגם היא כעיוורון משאירה את האדם בחיים אך עם תודעה משובשת ופגיעה בהלך החיים, סרטן, HIV, מחלות לב ודלקת מפרקים שגרונית - לפי הסדר הזה (התוצאות נמצאו עקביות למדי בקרב קבוצות גזעיות שונות).

ממצאי הסקר מאששים ממצאים של סקר דומה שנערך לפני כשנתיים בבריטניה, בו נמצא כי 44 אחוזים מלמעלה מ-2,000 הנשאלים פחדו לאבד את מאור עיניהם יותר מכל דבר אחר, כולל נכות שתרתק אותם לכיסא גלגלים. לפי אותו סקר, 53 אחוז מהנשאלים ענו שאובדן מאור עיניהם ישפיע על חייהם יותר מכל מצב בריאותי אחר משום שהדבר עשוי לגרום להם לאבד את עצמאותם ומקום עבודתם.

"אחד הדברים החשובים שצריך לקחת מהסקר הזה הוא החשיבות במעקב ועריכת בדיקות עיניים שגרתיות לפחות פעם בשנתיים, אם לא פעם בשנה", כתבו החוקרים ממכון העיניים באוניברסיטת ג'ון הופקינס. "ניתן לטפל ביעילות בלא מעט מצבים שעשויים לגרום לעיוורון, אם מאבחנים אותם מספיק מוקדם ובכך להפחית או אף למנוע את הפגיעה בראייה", הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר