ניצחון זמני

בית משפט בבלגיה קיבל את עמדת רבני אירופה: "השחיטה הכשרה - חוקית"

בית משפט לחוקה בבלגיה קיבל את עמדת הקהילה היהודית כי השחיטה הכשרה חוקית, אך הקמפיין הנגדי עוד לא נרגע והחשש כעת הוא מפני חוק חדש שמקודם בנושא (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב גיגי עם ר"מ בלגיה, בפתח ביהכ"נ הגדול בבריסל (צילום: באדיבות המצלם)

בית המשפט לחוקה במחוז וולוניה שבבלגיה הודיע אתמול (שלישי) על החלטתו בסוגיית השחיטה הכשרה שהסעירה את הקהילה היהודית: השחיטה חוקית לחלוטין והיא תימשך כמאז ומתמיד, בניגוד לקמפיין שנוהל נגדה.

בית המשפט כותב בהחלטתו: "הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה".

כזכור, לפני כחודש החלו כמה סנטורים חברי הפרלמנט הוולוני במסע נגד השחיטה הכשרה. חברים מכמה מפלגות אף ניסחו כבר הצעת חוק ולפיה "אין להחריג את השחיטה הכשרה מהחוק הבלגי הקובע שיש להמם את הבהמה לפני השחיטה" - מה שכמובן מנוגד להלכה.

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר בתגובה, כי הוא שמח שעמדת הקהילה היהודית התקבלה גם בביהמ"ש לחוקה בוולוני וההחלטה אכן תפסיק את הניסיונות לפגוע בשחיטה הכשרה.

"פגיעה בחופש הדת". בית הכנסת הגדול בבריסל

"אני רואה בהחלטה זו חשיבות מבחינת המסר שהיא מעבירה גם לכל מדינות אירופה בהם יש המבקשים להגביל את השחיטה הכשרה", אמר הרב, שהוסיף: "נפגשנו, נציגי הקונסיסטואר הבלגי ונשיא 'מחזיקי הדת' באנטוורפן, הרב פנחס קורנפלד עם ראשי המפלגות, הבהרנו להם את חשיבות השחיטה היהודית וביקשנו שלא יצביעו בעד הגבלת השחיטה הכשרה. דברינו התקבלו אמנם על אוזן קשובה אך יוזמי הצעת החוק המשיכו בפעילות ולא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לביהמ"ש לחוקה כפי שעשינו במחוז הפלמי. גם הפעם כשחשנו שיש סכנה לחקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה פנינו לביהמ"ש לחוקה שיוציא צו מניעה לפרלמנט הולוני. אנו שמחים שהשכל הישר גבר ובלגיה תאפשר שחיטה כשרה בכל מחוזותיה כפי המסורה לנו מדור דור".

יצויין, כי הרב גיגי והרב קורנפלד ייוועדו היום עם יוזמי החוק השערורייתי כדי להסביר שוב את מהות השחיטה הכשרה בניסיון להניאם מלהמשיך בהליכי החקיקה. הרב גיגי מדגיש: "במידה ותתקיים בכל זאת הצבעה, אנו נעתור לביהמ"ש בהאג".

כידוע, בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, וולוניה ובריסל. הקהילה הוולונית מונה כ-33 אחוז מתושבי בלגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר