הכי טובה למשפחה?

'כללית' סירבה לספק תרופה לסרטן הכלולה בסל הבריאות

אין גבול לאטימות: קופת חולים כללית סירבה, בניגוד לחוק, להעניק טיפול לחולות סרטן המבוטחות אצלה, למרות שמדובר בתרופה יעילה המצילה חיים, בניגוד למבוטחות 'מאוחדת' ו'מכבי' (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחד מסניפי ה'כללית'. רק השבוע נאותה הקופה לסבסד את התרופה (צילום: כיכר השבת תמונה ראשית: שאטרסטוק)

מקומם: קופת חולים כללית סירבה לאשר סבסוד תרופה חיונית למאות חולות סרטן הנשים. התרופה הניתנת בזריקה, 'הרצפטין' שמה, כלולה כבר שנה בתוך סל התרופות המתוקצב על ידי משרד הבריאות ומחייב את כל קופות החולים.

יצויין, כי קופות חולים אחרות כן מעניקות דרך קבע את הזריקה הזו, ללא כל בעיה. מבדיקת כתב הבריאות של העיתון 'ישראל היום', רן רזניק שפרסם את הידיעה, עולה כי זוהי מדיניות קשוחה ועקבית של הנהלת הקופה. זו מאשרת את מתן התרופה בעירוי דרך הווריד בלבד, כאמור בניגוד לסל המחייב.

גם במקרים שבהם התריעו רופאים כי חולות הסרטן לא יכולות לקבל את התרופה בעירוי, בשל מצב הוורידים שלהן, לא הסכימה קופת חולים כללית לשנות מהתנהלותה המקוממת.

במקרים בהם כן הואילה הקופה לסבסד את הזריקה, נאלצו החולות להמתין במשך חודשים עד שהגיע האישור המיוחל. "מדובר במדיניות שגבלה לעתים בהתעללות ובפגיעה קשה של קופת החולים בחולות סרטן", אמרו כמה רופאים ל'ישראל היום'.

כידוע, סרטן נשים הוא המחלה הממארת והקטלנית הנפוצה ביותר בקרב נשים בישראל. מדי שנה מאובחנות בה כ-5,000 חולות חדשות וכ-1,000 נשים אף הולכות לעולמן כתוצאה ממנה - על פי נתוני משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן.

אתי בוזגלו, בת 40 מבית שמש, מטופלת בסרטן זה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ובשבוע הבא היא אמורה לעבור ניתוח ולקבל אחר כך את תרופת ההרצפטין 17 פעמים, אחת לשלושה שבועות. לפי המלצת רופאיה היא לא יכולה לקבל את התרופה בעירוי אלא רק בזריקה.

ל'ישראל היום' היא מספרת, כי הומלץ לה לא לפנות לקופת חולים כללית בה היא מבוטחת, מאחר ו"אין סיכוי שיאשרו לה את הזריקה".

רק אתמול, כשנודעה לקופת חולים כללית הכוונה לפרסם בתקשורת את ההתנהלות השערורייתית, הודיע מנכ"ל קופת הקופה אלי דפס, על השינוי הדרסטי לכלל החולות: הזריקה תינתן - במרפאות הקופה דווקא - לכל החולות שירצו בכך.

תגובת קופת חולים כללית: "בעקבות הערכה מחודשת ופניות שונות בנושא הוחלט כי מטופלות שנזקקות לטיפול בהרצפטין כתרופה יחידה ומתאימות לטיפול בזריקה תת עורית תוכלנה לקבלו. עד כה ניתן טיפול זה למטופלות שנזקקו לכך עקב מצב הוורידים או בשל קושי בנגישות. נציין כי אנו מחויבים למתן הטיפולים שבסל הבריאות ולא מנענו טיפול בתרופה מאף מטופלת. במקרה זה, סל הבריאות אינו מנחה לגבי דרך מתן הטיפול (זריקה תת עורית או עירוי) אלא רק לגבי החומר הפעיל. נמשיך ללוות את המטופלות לקבלת טיפול מיטבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר