רווח גדול

פרוייקט "השומרים" - בנייה לשם שמיים

אחרי מאבקי ביורוקרטיה בתל אביב עבור הציבור הדתי, מבניית בית כנסת ומקווה ועד איתור מקום לסוכה, החליט תומר עמר לייחד מקום עבור משפחות דתיות וחרדיות בחולון - "השומרים". בשיחה עם תומר התחלנו רק להבין את הפוטנציאל העצום (נדל"ן, שיווקי)

פרוייקט השומרים - בנייה לשם שמיים. (צילום: יחצ)

תומר נולד וגדל בשכונת שבזי בתל אביב בבית חילוני עם זיקה לדת. לאחר נישואיו, לפני כ-10 שנים עבר להתגורר ברמת אביב - שם הקים את ביתו ומשפחתו.

במקביל המשיך להתפתח בתחום המקצועי והאישי כשכיום הוא משמש כגזבר בית הכנסת תהילת אביב.

השומרים - שכונה לציבור שומרי התורה בלבד בחולון | לחץ כאן

המאבק על בית כנסת אחד

במשך 20 שנים רצופות לא נבנה ברמת אביב ולו בית כנסת אחד, התפילות נערכו במרתף צפוף וחנוק ובתנאים לא תנאים.

לאחר כחמש שנות מאבק מפרכות נתקבל האישור להקמת בית הכנסת, ובתוך 3 שנים, קם החלום והיה למציאות, נבנה בית הכנסת תהילת אביב ע"ש אדמונד ספרא, לשמחתם העצומה של קהילת רמת אביב.

עם התקרבותו לדת לפני כעשור, חווה תומר קשיים רבים לאור חוסר התאמת מקום מגוריו לאופי החיים הדתי.

כאשר ביקשו להשתמש ב"מעלית שבת" בבניין נתקלו בהתנגדות חריפה ונאלצו לטפס ברגל מדי שבת אל הקומה החמישית בה משפחתו מתגוררת, בניית סוכה הייתה גם היא סיפור בפני עצמו כאשר על הקושי באיתור מקום מתאים לסוכה נוסף גם הקושי בהיעדר מרפסת המתאימה לבניה כזו.

המרחק הרב מהשכונה למוסדות הלימוד התורניים מאלץ אותו להסיע את ילדיו 50 דקות נסיעה יומיומית מהבית אל בתי הספר.

בניית מקווה הטהרה בשכונה היתה כרוכה אף היא בבירוקרטיה רבה ומכשולים לאורך כל הדרך, עד אשר נתקבל אישור להעמיד על תילו ברמת אביב מקווה טהרה מפואר ומרווח מהיפים בארץ.

השומרים - שכונה לציבור שומרי התורה בלבד בחולון | לחץ כאן

תומר עמר והרב ניצן ראובן. בנייה הציבור החרדי. צילום: יחצ

בעידוד רבני העיר

הרעיון הראשוני לפרוייקט "השומרים" התחיל אצל תומר כאשר התארח אצל הרב ניצן ראובן בשבת שהתקיימה בבית פרטי בחולון, במתחם ח-300.

המתחם הינו פרוייקט מגורים גדול ומתפתח שהחל דרכו לפני כ-15 שנה ברכישת קרקעות על ידי משקיעים, דרך הפשרת הקרקע והקמת השכונה ברווחים של מאות אחוזים לדירה.

בראותו שגם שם אין בית כנסת, נזכר תומר במאבק על בית הכנסת ברמת אביב, ההתנגדויות, חוסר האונים, הסבל הרב שיכול היה להיחסך בתכנון מוקדם של כלל מבני הדת בטרם הקמת השכונה.

יחד עם הרב ניצן ראובן, גמלה בהם ההחלטה לייעד הסכם שיתוף לציבור הדתי בלבד, במתחם ח-500 בחולון, תוך חשיבה תכנונית מוקדמת על כל הפרטים הנצרכים למשפחה הדתית ומניעת סבל מיותר ממשפחות חרדיות ודתיות המעוניינות להתגורר בעיר.

בברכת ובעידוד רבני העיר, הרב אברהם יוסף, רבה הראשי של העיר חולון והרב חיים רבי, שנתנו את ברכתם והמלצתם החמה למיזם החדש, יצא הפרוייקט לדרך.

הפרוייקט בפיקוח רבני ומיועד לשומרי המצוות- כשמו. חברת יישוב הארץ, מבית properT, תשקוד על הקמת מבני מגורים המותאמים לצרכי הציבור הדתי, עם תשתיות והקצאת שטחים ייעודיים לבתי כנסת, מוסדות לימוד תורניים, מקווה ואולם לעריכת שמחות.

שומרים - שכונה לציבור שומרי התורה בלבד בחולון | לחץ כאן

תכנון לשכונה חרדית. מסוכה ועד מקווה. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat/Flash90

השקעה קטנה – רווח גדול

פרוייקט השומרים ח-500 נמצא בתהליכי אישור מתקדמים, רגע לפני הפשרת הקרקע.

הפרוייקט צפוי להוסיף לעיר תושבים רבים וכפועל יוצא – להעשיר אותה מבחינה חברתית, כלכלית ותעסוקתית, כך שלכל הצדדים השותפים לאישורה ישנו אינטרס גדול לזרז את ההליכים ולהביא להתחלת הבניה בפועל.

הקרקע מוגדרת בתוכניות המתאר הרלוונטיות כ"איזור פיתוח עירוני" ומופיעה אף בתכנוני בניית הרכבת הקלה בעיר כתחנה עתידית נוספת.

עם קבלת אישור השר, המקנה תוקף לתכנית, ומפשיר את הקרקע, יקפוץ ערך הקרקע במאות אחוזים. יישוב הארץ מציעה הזדמנות נדירה וחד פעמית להצטרף להצלחה ולרכוש קרקע בפרוייקט להשקעה רווחית ומשתלמת במיוחד לטווח הקצר או הארוך.

הפרוייקט הקודם שנבנה בחולון בהליך דומה היה מתחם ח-300 שזכה להצלחה מסחררת והקרקעות שנרכשו במחירים של 300,000 ש"ח- 400,000 ש"ח הפכו לדירות בשווי של כ2,400,000 ש"ח.

עבור ציבור שומרי התורה בלבד

פרוייקט "השומרים" של "יישוב הארץ" מבית properT יצא לדרך ומזמין את כלל הציבור הדתי והחרדי לרכוש קרקע בחולון בתכנית עם עתודת בניה של כ-13,700 יח"ד, במטרה לבנות שכונה דתית כחלק מהתכנית.

בראשות הפרוייקט עומד תומר עמר, ממקימי properT – חברה יזמית להשקעות נדל"ן.

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות - לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר